با قهرمانی تیم فوتبال الهلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا، امتیاز باشگاهی عربستان در کنفدراسیون آسیا به ۱۰۰ امتیاز افزایش یافت.
کد خبر: ۱۳۵۱۶۷۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، به نقل از روزنامه «الاقتصادیه»، کشور عربستان با احتساب امتیازات سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا، امتیاز باشگاهی خود را به ۱۰۰ امتیاز افزایش داد و در صدر جدول رده بندی باشگاهی آسیا قرار گرفت.

این در حالی است که قهرمانی الهلال در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ تاثیر زیادی در بالا رفتن امتیازات عربستان داشته است.

بعد از عربستان، کشورهای کره جنوبی با ۹۵.۴۶۲، ژاپن با ۹۳.۴۱۲، ایران با ۷۷.۷۹۲ در رده های دوم تا چهارم قرار دارند.

قطر با ۷۵.۱۳۱، ازبکستان ۶۴.۷۱۲، چین با ۵۹.۹۴۸، امارات با ۵۲.۵۸۸، تایلند با ۵۱.۹۲ و واردن ۴۶.۱۳۱ هم کشورهای پنجم تا دهم آسیا هستند.

در این رده بندی، امتیازات باشگاهی در فصل ۲۰۲۰ لحاظ نشده است؛ فصلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد و تیم پرسپولیس ایران به فینال این رقابت ها راه یافت. در صورت احتساب امتیازات آن فصل، قطعا امتیازات ایران در جدول کلی بالاتر بود.

انتظار می رود این امتیازبندی، سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا را تعیین کند و ایران با این امتیاز و جایگاه صاحب ۱+۳ سهمیه خواهد بود.

در فصل ۲۰۲۲ و از ایران، تیم های پرسپولیس و فولاد به صورت مستقیم و سپاهان و استقلال به صورت غیر مستقیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده اند. البته حضور پرسپولیس و استقلال هنوز قطعی نیست و نیازمند عمل به تعهداتی است که این باشگاه ها و فدراسیون ایران داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها