وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان در اولین حضور تلویزیونی خود پس از استعفا از پستش گفت: من اولین نفری نبودم که جنگ یمن را پوچ و بیهوده خواندم.
کد خبر: ۱۳۵۱۴۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان برای اولین بار پس از استعفا از پست خود در شبکه تلویزیونی الجدید حاضر شد و سخنانی را در خصوص استعفایش مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: دو روز پیش از آنکه استعفایم را تقدیم کنم با «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان دیدار کردم. وی مرا در جریان ابتکار عمل ماکرون قرار داد و خواستار استعفایم شد.

قرداحی یادآور شد: پس از آنکه با سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده مشورت کردم، او تصمیم در خصوص تقدیم یا عدم تقدیم استعفا را به خودم واگذار کرد. به هر حال، من معتقدم که استعفایم تضمین کننده بازگشت روابط میان لبنان و عربستان نیست.

وی افزود: میقاتی پس از تماس تلفنی با بن سلمان گفت که این تماس برای او بسیار سودمند بوده است. ما اکنون منتظر نتایج این تماس تلفنی هستیم. صحت و سقم هر ادعایی خیلی زود مشخص می شود. بسیاری از مردم لبنان با من اعلام همبستگی کردند. میلیون ها نفر از کشورهای عربی با من ابراز همبستگی کردند و من اینچنین سود کردم.

قرداحی همچنین در اظهاراتی کنایه آمیز گفت: آیا من عامل مشکلات کنونی لبنان هستم؟ بله من عامل افزایش قیمت دلار هستم. من حتی عامل انفجار مهیب بیروت هستم. من اولین کسی نبودم که جنگ یمن را پوچ و بیهوده توصیف کردم. چیزی که مرا آزار می دهد این است که از موضع یک دوست این حرف را زده بودم. من خواستار روابط قوی میان لبنان و عربستان هستم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها