حاکم غیرنظامی سابق آمریکا:

هیچ سلاح کشتار جمعی در عراق نیافتیم

حاکم غیرنظامی سابق آمریکا اعلام کرد، اشغال عراق در حال هر حال حتی اگر «آلبرت آرنولد گور جونیور» به جای جورج بوش در انتخابات ۲۰۰۰ پیروز می‌شد، رخ می‌داد.ذهنیت عراقی‌ ها خشک و انعطاف ناپذیر است و برایم مهم نیست که عراقی‌ ها من را دوست دارند یا نه.
کد خبر: ۱۳۵۱۱۹۲

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بخش‌هایی از برنامه «السطر الاوسط» که از شبکه ام بی سی پخش می‌شود، پل برمر، حاکم غیرنظامی سابق آمریکا در عراق و نماینده تام الاختیار «جورج بوش» در عراق پس از اشغال این کشور اظهار کرد: ما سلاح‌ های کشتار جمعی نیافتیم و نمی‌دانم اصلا چنین سلاح‌ هایی وجود داشت یا نه؟

وی اضافه کرد: مهم نیست برایم که ملت عراق مرا دوست دارند یا نه؟ من آنجا نرفتم که مورد تقدیر و خوشایند باشم. من برای ماموریت اصلی به آنجا رفتم.

برمر در پاسخ به سوال مجری درباره موضعش مبنی بر اینکه اگر کشورش مورد اشغال قرار می‌گرفت آیا مقاومت می‌کرد، ادعا کرد: این بستگی به آنچه اشغالگر انجام می‌دهد دارد. در مورد اشغال ما در عراق ما به نفع عراقی‌ ها کار کردیم، خب من از آن استقبال می‌کردم همانطور که بسیاری از عراقی‌ها از این مساله استقبال کردند!

حاکم غیرنظامی سابق آمریکا در عراق در اظهاراتی مضحک مدعی شد: عراقی‌ها را در ساخت کشورشان همانطور که می‌خواستند، کمک کردیم به نظرم آنها به آن رسیدند و اکنون سیستمی انتخاباتی دارند.

وی ادامه داد: از عراقی‌ها تقدیر می‌کنم که در طول تاریخ خود میزان گشایش و صبرشان را نشان دادند، آنها به توانمندی‌ خود در اداراه امور کشورشان ایمان دارند، آنها قادر به آن هستند، همانطور که اکنون می‌بینیم.

برمر تاکید کرد: اشغال عراق در هر حال روی می‌داد، من هم جای بوش بودم دست به اشغال عراق و افغانستان می‌زدم، به نظرم اگر آرنولد گور هم در انتخابات ۲۰۰۰ پیروز می‌شد کاملا همین کار جورج بوش را می‌کرد.

او توضیح داد: سالی که در عراق گذراندم برای خدمت به عراق و آمریکا بود زیرا رئیس‌جمهوری از من خواسته بود به عراقی‌ها کمک کنم کشورشان رابه لحاظ سیاسی و اقتصادی بعد از اینکه صدام آن را ویران کرده بود، بازسازی کنند. از این امیدوارم توانسته باشم عراقی‌ها را کمک کنم نه فقط کشورم را.

برمر اضافه کرد: به رغم مطالعه من در تاریخ شناختم از عراق محدود بود زیرا قبلا آنجا نبودم. می‌توانم بگویم مساله‌ای که همیشه ذهنم را مشغول کرده میزان خشکی و انعطاف‌ناپذیری ذهنیت عراقی‌هاست. آشپزخانه عراق را دوست داشتم، من آشپزم و غذا را دوست دارم، از غذای کردی هم خوشم می‌آید.

حاکم غیرنظامی سابق آمریکا در ادامه محل اختفای صدام و معاونش عزت الدوری را فاش کرد.

وی توضیح داد: دیکتاتور اسبق عراق با خودرویی اجاره‌ای در خیابان‌های موصل رانندگی می‌کرد، در حالیکه الدوری به سوریه گریخت.

برمر مدعی شد، نمی‌دانم این اطلاعات از صدام و الدوری درست هستند یا شایعه‌اند. وی توضیح داد، چنین اطلاعاتی بارها به من می‌رسید و به شخصه نمی‌دانستم الدوری کجاست و محل اختفایش کجاست.

حاکم غیرنظامی آمریکا در عراق بعد از سقوط صدام به لیست مظنونان در عراق اشاره کرد که شخصی از وزارت دفاع آمریکا تنظیم کرده بود نه شخص او، او این لیست را شش ماه بعد از ورودش به بغداد رویت کرد.

این مقام آمریکایی اشاره کرد، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا او را بعد از سقوط بغداد مامور سه کار کرده بود. این سه ماموریت در تدوین برنامه‌ سیاسی و اقتصادی با هدف کمک به عراقی‌ها و عبور از بحران اقتصادی و تلاش برای بسط امنیت در این کشور از طریق ارتش و وزارت دفاع تجلی می‌یافت. این ماموریت آخر برعهده طرف‌های نظامی بود.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها