استاندار تهران گفت: حتما در بودجه سال آینده بودجه ای اختصاصی و ردیف برجسته ای برای حل مشکل هوای تهران خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۵۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، محسن منصوری در پایان جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات در جمع خبرنگاران گفت: امروز در شهرستان شمیرانات حضور پیدا کردیم تا بازدیدی از این شهرستان داشته باشیم. درابتدا در جلسه شورای تامین با حضور همه دستگاههای عضو حضور پیدا کردیم. بی تردید یکی از مسائل مهم شهرستان امنیت است که خوشبختانه امروز در آرامش و امنیت کامل به سر می‌برد و مشکل خاص امنیتی در سطح شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: جلسه دوم شورای اداری بود که در این نشست مسائل اصلی شهرستان را بررسی کردیم. در بخشی از این جلسه نیز مسائل قبلی شهرستان را مورد بازخوانی قرار دادیم. با توجه به تغییر و تحولات در دولت ممکن است دراین فرایند برخی دستگاه‌ها دچار سستی شده باشند اما به هیچ عنوان نباید در این حوزه خللی در خدمت رسانی به مردم وارد شود. بر همین اساس تاکید شد که مدیریت شبانه‌روزی جهادی با هدف حل مسائل مردم مورد توجه همه مسئولان شهرستان شمیرانات قرار گیرد.

استاندار تهران دربخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع آلودگی هوا در تهران گفت: این موضوع از مسائل قدیمی و کهنه تهران محسوب می‌شود، به شکلی که در فصول سرد سال شاهد افزایشی آلودگی هوا هستیم. بر همین اساس باید چند کار برای حل این مساله در ابعاد مختلف انجام شود.

منصوری تاکید کرد:‌ در ابتدا باید عزم ملی برای حل مساله آلودگی هوا ایجاد شود که خوشبختانه در سطح دولت شخص رئیس جمهوری مصمم هستند این موضوع را حل کنند. به‌طور قطع بخشی از اقدامات بلند مدت و در سطح ملی هستند. ما نمونه های موفقی در دنیا در خصوص حل این موضوع داریم؛ به شکلی که در پروژه های ۱۰ تا ۲۰ ساله با اختصاص منابع لازم این مشکل را حل کردند.

وی افزود: باید دربودجه های سنواتی اعتبارات لازم برای این اقدامات پیش بینی شود. قانون هوای پاک قانون خوبی است که تکالیف دستگاهها را به تفکیک مشخص کرده است و باید بر همان مبنا عمل کنید و منابع لازم را نیز در بودجه های سنواتی پیش بینی کنید.

منصوری تاکید کرد:‌ در کوتاه مدت نیز باید طرح هایی را اجرایی کنید که بعضا محدودیت‌هایی را به همراه دارد. ظرف روزهای اخیر شاخص هوای تهران حدود عدد ۱۵۰ بوده، هر چند که امروز وضع کمی بهتر شده است اما با توجه به این شرایط باید محدودیت هایی را اعمال کنیم که یکی از آنها غیر حضوری شدن مدارس و دیگری تشدید برخورد با خودروهای آلاینده بوده است.

وی ادامه داد: البته این کنترل مطلق نبوده است چرا که نمی‌توانیم مانع ورود وسایل نقلیه‌ای شویم که مواد فاسد شدنی را حمل می‌کنند و از نقطه ای با فاصله زیاد به سمت تهران حرکت کرده‌اند. این موضوع تبعات ترافیکی و امنیتی دارد البته دراین ایام فعالیت بخشی از صنایع آلاینده با هدف کاهش آلودگی هوا متوقف شده است.

منصوری تاکید کرد: در بودجه ۱۴۰۱ حتما بودجه اختصاصی و ردیف برجسته ای برای حل مشکل هوای تهران خواهیم داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها