استاندار تهران در مورد وضعیت مدارس گفت: ۹۳ درصد مدارس استان استاندارد بازگشایی را کسب کردند البته این به معنای بازگشایی کامل نیست؛ بازگشایی ها داوطلبانه است و اکنون ۲۵ درصد دانش‌ آموزان وارد مدارس شدند.
کد خبر: ۱۳۵۰۵۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، محسن منصوری در جلسه مقابله با کرونای استان تهران اظهار داشت: خوشبختانه شیب ابتلای کرونا در استان تهران در زمینه مراجعات سرپایی، بستری ها و فوتی ها کاهشی است، البته باید رعایت پروتکل‌ ها جدی گرفته شود و از هر گونه عادی انگاری پرهیز شود.

وی ادامه داد: در این جلسه نگرانی هایی نسبت به سویه جدید ویروس کرونا وجود داشت که در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد، با توجه به اینکه انتقال ویروس از سوی مسافرانی که تردد خارجی دارند، محتمل است یکی از مهم ترین مکان ها در این زمینه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است.

استاندار تهران تأکید کرد: در سطح فرودگاه امام تیمی از دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر شدند که تقویت این تیم مورد تاکید قرار گرفت تا تست کرونا از مسافرین انجام شود؛ همچنین سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی ملزم شدند تا افرادی که تست پی سی آر منفی ندارند را سوار نکنند.

منصوری سپس گفت: نیروی انتظامی نیز یگانی را در فرودگاه برای کنترل مراجعان مستقر کند و اگر تست مسافرین مثبت بود و مهمان خارجی باشند در هتل به هزینه خودشان قرنطینه می شود تا دوره را بگذرانند و اگر از هموطنان پی سی آر مثبت بودند در خانه هایشان قرنطینه می‌شوند.

وی در مورد حضور تماشاگران در ورزشگاه عنوان کرد: به عنوان استانداری وظیفه تامین‌ نظم و امنیت ورزشگاه‌ را بر عهده داریم و رعایت پروتکل‌ها به عهده وزارت بهداشت است، با توجه به نکاتی که وزارت بهداشت مطرح کرده مصوبه امروز ستاد کرونای استانی مبنی بر این بود که در زمان برگزاری مسابقه، وزارت ورزش و جوانان نسبت به درخواست مکتوب برای حضور تماشاگر و وزارت بهداشت نسبت به موافقت مکتوب با این موضوع اقدام کنند و تنها در این صورت مجوز حضور تماشاگر داده می‌شود.

استاندار تهران در مورد وضعیت مدارس گفت: ۹۳ درصد مدارس استان استاندارد بازگشایی را کسب کردند البته این به معنای بازگشایی کامل نیست؛ بازگشایی ها داوطلبانه است و اکنون ۲۵ درصد دانش‌آموزان وارد مدارس شدند، البته مواردی در مدارس دیده شده که نگران کننده نیست و رعایت پروتکل ها در مدارس نیز مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

توضیحات استاندار تهران در مورد اتخاذ تدابیر لازم در کمیته اضطرار آلودگی هوا؛ از ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی تا جلوگیری از فعالیت‌های آلاینده

استاندار تهران همچنین مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا را تشریح کرد.

استاندار تهران ضمن تاکید بر اهتمام تمام کارخانه ها و واحد های تولیدی و اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از انتشار آلاینده ها، اظهار داشت: با واحدهای تولیدی و کارخانه هایی که نسبت به کنترل خروجی ها، اقدام موثری نداشته باشند مطابق قانون برخورد می شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای دقیق مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران از سوی تمام دستگاه ها، افزود: تا پایان پایداری وضعیت جوی هوای تهران، همه محدودیت های ایجاد شده جهت جلو گیری از انباشت آلاینده ها لازم الاجرا می باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: تعطیلی موقت واحدهای صنعتی آلاینده، کنترل دقیق خودروهای بدون معاینه فنی، ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی و جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی آلاینده باید با دقت و نظارت بیشتری از سوی دستگاه های مربوطه دنبال شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها