واکسن «خانگی» کووید-۱۹ بدون مجوز در فرودگاه آلمان به بیماران داده شد

در فرودگاه لوبک آلمان به ده‌ها نفر واکسن «خانه‌ساز» کووید-۱۹ غیرقانونی تزریق شده است. مالک فرودگاه وینفرید استوکر این واکسن که مجوز تنظیم داروی آلمان را ندارد را تولید کرده است و ادعا می‌کند ۹۷ درصد در برابر ویروس موثر است.
در فرودگاه لوبک آلمان به ده‌ها نفر واکسن «خانه‌ساز» کووید-۱۹ غیرقانونی تزریق شده است. مالک فرودگاه وینفرید استوکر این واکسن که مجوز تنظیم داروی آلمان را ندارد را تولید کرده است و ادعا می‌کند ۹۷ درصد در برابر ویروس موثر است.
کد خبر: ۱۳۵۰۷۴۳
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی‌اف‌ال ساینس، اکنون چهار مرد به دلیل نقض قوانین پزشکی آلمان تحت بازجویی هستند، در حالی که استوکر و تیم حقوقی او ادعا می‌کنند که هیچ اشتباهی انجام نداده‌اند.

پلیس پس از دریافت اطلاعاتی در مورد واکسن تایید نشده، بعد از ظهر شنبه در فرودگاه لوبک حضور یافت. طبق گزارش‌های محلی، حدود ۱۵۰ نفر در سالن انتظار و ۸۰ نفر دیگر در مقابل ترمینال منتظر واکسن خود بودند. تا زمانی که پلیس رسید، حدود ۵۰ نفر این واکسن غیرمجاز را دریافت کرده بودند.

یکی از سخنگویان پلیس در یک گزارش زنده اعلام کرده است: «بر اساس گزارشات، همکاران ایستگاه چهارم پلیس توانستند حدود ۸۰ نفر را در مقابل ساختمان فرودگاه در حدود ساعت ۳ بعد از ظهر پیدا کنند.»

استوکر قبلاً صاحب یک شرکت آزمایشگاهی بود که بعداً آن را فروخت و از آن زمان واکسن خود را تولید کرد که آن را به صورت آنلاین اطلاع‌رسانی کرد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. طبق نوشته‌ای در وب‌سایت شخصی‌اش، استوکر پس از آن که کارآزمایی بالینی واکسنش را بر روی پنج نفر (!) انجام داده بود، به مؤسسه Paul-Ehrlich (PEI) که مؤسسه فدرال واکسن‌ها و بیوپزشکی آلمان است، درخواست داده و آن‌ها از او شکایت کرده‌اند.

استوکر با پذیرفتن مسئولیت‌ها و تبعات این موضوع، واکسنش را به ۶۵ همکار، دوست و اعضای خانواده (که به ادعای او قانونی است) تزریق کرد، که به گفته او حدود ۹۷ درصد محافظت شد. البته، این داده‌ها اعتبارسنجی نشده‌اند، اطلاعات محدودی در مورد فرآیند آن‌ها وجود دارد، و نمونه آزمایش بسیار کوچک است. اما استوکر قاطعانه معتقد است زمانی برای تلف کردن وجود ندارد و از آن زمان به دنبال تحویل واکسن ثبت‌نشده به مردم آلمان بوده است.

تیم حقوقی نماینده استوکر ادعا می‌کند که او هیچ یک از واکسن‌ها را خودش تزریق نکرده است.

مشخص نیست که چرا بسیاری از مردم در حالی که واکسن‌های ثبت شده در آلمان در دسترس هستند و نرخ واکسیناسیون در زمان‌های اخیر راکد بوده است، اعتقاد بالایی به واکسن استوکر پیدا کرده‌اند و تصور می‌کنند بهترین گزینه است. خود واکسن یک واکسن mRNA نیست، بلکه یک ساختار آنتی‌ژن نوترکیب است که معمولاً در واکسن‌های هپاتیت A و B استفاده می‌شود. استوکر در نوشته‌های روی وب‌سایت خود بسیار مطمئن بود که این واکسن به خوبی کار می‌کند و محافظت پایداری را ارائه می‌کند، و معتقد است که تولید انبوه آن بسیار آسان‌تر است.

او ادعا می‌کند که علی‌رغم این که هیچ آزمایش بالینی واقعی یا تجزیه و تحلیل عوارض جانبی انجام نداده است، واکسن را به ۲۰۰۰۰ نفر در سراسر کشور تزریق کرده است. او اظهار می‌کند که زمانی برای چنین آزمایش‌های طولانی‌مدتی وجود ندارد، که با رویکرد عجولانه او در ساخت واکسن همخوانی ندارد، زیرا طبق گزارش‌ها، ساخت این واکسن فقط حدود ۳۰ دقیقه طول کشیده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها