مسئولان مربوطه در مناطق مختلف لبنان جزئیات مرحله دوم طرح توزیع گازوئیل ایرانی توسط حزب‌الله را تشریح کردند.
کد خبر: ۱۳۵۰۴۵۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از اینکه سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان از آغاز مرحله دوم توزیع گازوئیل ایرانی میان خانوار‌های لبنانی خبر داد، نگرانی مردم مناطق سردسیر لبنان در بحبوحه بحران سوخت و افزایش تعرفه خدمات گرمایشی تا حد زیادی کاهش یافت.

حاج «علی الزین» مسئول شهرداری منطقه یک در جنوب لبنان در گفتگو با وب‌سایت خبری العهد درباره طرح حزب‌الله برای توزیع گازوئیل میان صد‌ها هزار خانواده اظهار داشت که این طرح از سوی ۷۷ شهرداری در حال پیگیری است تا خدمات گرمایشی در اختیار مردم به‌ویژه ساکنان مناطق سردسیر قرار بگیرد، همچنین فرآیند توزیع گازوئیل به‌دور از هرگونه ملاحظات منطقه‌ای و فرقه‌ای و سیاسی انجام می‌شود و مسئولان هریک از مناطق اگر برای درخواست سوخت با حزب‌الله تماس بگیرند بعد از انجام بررسی‌های لازم خدمات را دریافت می‌کنند.

وی افزود: گازوئیل ایرانی در ۵۰ جایگاه معادل ۴۰۰ هزار لیتر در روز به‌درخواست شهرداری‌ها توزیع می‌شود و بر این اساس مردم می‌توانند گازوئیل را از جایگاه‌هایی که شرکت «الامانه» تعیین کرده است و با قیمتی که مشخص شده است، دریافت کنند.

«جهاد یاسین» مسئول شهرداری منطقه بقاع غربی نیز در گفتگو با العهد اعلام کرد: دو هفته قبل تیم‌های شهرداری این منطقه شروع به تهیه طرح گرمایشی کردند که توسط حزب‌الله راه‌اندازی شده بود.

بر اساس این طرح، شرکت الامانه گازوئیل را به جایگاه‌های شهر‌ها و روستا‌های مورد نظر تحویل می‌دهد و این سوخت با همکاری شهرداری‌ها و با قیمت تعیین‌شده، بین مردم توزیع می‌گردد.

جهاد یاسین با ابراز اینکه "قیمت تعیین‌شده برای این گازوئیل کاملاً قابل قبول است" تأکید کرد، شهرداری‌ها نیز از هیچ تلاشی برای حمایت از مردم دریغ نخواهند کرد و تلاش می‌کنند هزینه توزیع سوخت میان مردم را کاهش دهند، همچنین حزب‌الله به‌دنبال حمایت از خانواده‌های فقیر و آسیب‌پذیر در روستا‌ها است و گازوئیل میان این خانواده‌ها به‌شکل رایگان توزیع می‌شود تا بتوانند در روز‌های سرد زمستان از سیستم گرمایشی بهره‌مند شوند.

«حسن مقداد» مسئول حزب‌الله در شهرداری منطقه جبل لبنان نیز به‌نوبه خود در گفتگو با العهد تأکید کرد که بنا به توصیه سید حسن نصرالله گازوئیل از طریق شهرداری‌هایی که با جایگاه‌های سوخت در روستا‌ها و شهر‌ها همکاری می‌کنند میان مردم توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به این که صد‌ها هزار خانواده طی یک ماه از این طرح بهره‌مند می‌شوند تأکید کرد افرادی که زیر خط فقر هستند برای دریافت گازوئیل رایگان در اولویت قرار می‌گیرند، البته این خانواده‌ها قبل از شروع بحران اقتصادی در لبنان نیز از کمک‌های حزب‌الله بهره‌مند می‌شدند.

شهرداری منطقه عکار نیز شروع به ثبت‌نام خانواده‌هایی که خواستار خرید سوخت ایرانی هستند کرده است. مسئولان شهرداری این منطقه با اعلام اینکه ثبت‌نام خانواده‌ها جهت دریافت گازوئیل ایرانی همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱ بعدازظهر در ساختمان شهرداری انجام می‌شود تأکید کردند که برای تعیین مقدار سوخت دریافتی و همچنین اطلاعات متقاضی باید فرم‌های ویژه پر شود.

منابع آگاه از این طرح توضیح دادند که طرح حزب‌الله برای توزیع گازوئیل میان خانواده‌های لبنانی با برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته است و باید اطمینان حاصل گردد که متقاضیان از این گازوئیل صرفاً برای گرمایش منازل خود استفاده می‌کنند.

۲ روز قبل منابع لبنانی گزارش دادند که طرح تأمین گازوئیل یارانه‌ای لبنان که از طرح‌های ابتکاری حزب‌الله برای حل مشکلات این کشور محسوب می‌شود، تا چند روز دیگر آغاز می‌شود.

سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد: مرحله اول طرح برای واردات گازوئیل در سپتامبر (شهریور/مهر) آغاز شد و در نوامبر (آذر/ دی) به پایان رسید و مرحله دوم نیز در روز‌های آینده آغاز خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: در دو ماه گذشته، گازوئیل در اختیار ۸۰ خانه سالمندان و یتیمان و همچنین ۳۲۰ شهرداری برای راه‌اندازی چاه‌های آب و ۲۲ بیمارستان دولتی و ۷۱ واحد آتش‌نشانی در امداد و نجات رسمی لبنان قرار گرفت.

وی در خصوص مرحله دوم طرح توزیع گازوئیل ایران گفت که ملاک برای توزیع، روستا‌ها و شهر‌های واقع در بالای ۵۰۰ متر از دریاست و به خانوار‌های ساکن این مناطق داده می‌شود و تمام شهروندان لبنانی را شامل خواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: هر بشکه گازوئیل به خانوار‌های لبنانی کمتر از قیمت رسمی و با یک میلیون لیر فروخته خواهد شد، پرداخت به لیر خواهد بود و بر اساس برآوردی که انجام داده‌ایم، صد‌ها هزار خانوار لبنانی از این پروژه بهره‌مند خواهند شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها