در فاصله چند ساعت مانده به آغاز مذاکرات وین، «یک مقام ایرانی نزدیک به مذاکرات (وین)» با خبرگزاری رویترز درباره شرط مد نظر تهران برای احیای برجام سخن گفت.
کد خبر: ۱۳۵۰۲۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، مقام ایرانی مطلع از مذاکرات وین در گفت‌گو با رسانه غربی اعلام کرد که شرط احیای برجام رفع تحریم‌ های آمریکا است.

خبرگزاری رویترز انگلیس که روز یکشنبه (دیروز) گزارشی درباره شرایط جاری در رابطه با مذاکرات غیر مستقیم آمریکا و ایران در وین با موضوع برجام منتشر کرده بود، روز دوشنبه (امروز) هم گزارشی تازه منتشر کرد.

گزارش امروز این رسانه غربی با این عنوان منتشر شد: «در حالی که مذاکرات قرار است احیا شود، غرب می‌پرسد که‌ آیا ایران (در مذاکرات) جدی است یا (خواهان) طفره رفتن است».

در ابتدای این گزارش آمده است: «ایران و قدرت‌های جهانی روز دوشنبه دیدار خواهند کرد تا تلاش کنند توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) را نجات دهند اما تهران همچنان بر موضع سرسختانه خود چسبیده و قدرت‌های غربی به طرز فزایندی سرخورده شده‌اند و امیدها درباره دستیابی به یک موفقیت چشمگیر به نظر ضعیف می‌رسد».

رویترز به نقل از «دیپلمات‌های غربی» در گزارش خود نوشت: «تیم مذاکره جدید تهران درخواست‌هایی را مطرح کرده است که دیپلمات‌های ایالات متحده و اروپایی آنها را غیرواقعی می‌دانند».

در ادامه این گزارش، نقل و قولی از یک «مقام ایرانی نزدیک به مذاکرات» مطرح شده اما به نام و هویت وی اشاره‌ای نشده است.

این «مقام ایرانی» به رویترز گفت: «خواسته‌های ما روشن است. طرف‌های دیگر و به ویژه آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند این توافق احیا شود یا نه. آنها این توافق را ترک کردند پس باید به آن برگردند و همه تحریم‌ها را رفع کنند».

این رسانه غربی روز یکشنبه (دیروز) گزارشی درباره مذاکرات وین و مواضع دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده بود.

در گزارش قبلی این خبرگزاری انگلیسی به نقل از منابع دیپلماتیک درباره مذاکرات هشتم آذر در وین ادعا شد که آمریکا ایده مذاکره بر سر «توافق موقت» با ایران را مطرح کرده است.

رویترز در گزارش خود مدعی شده بود: «یک سناریو که دیپلمات‌ها می‌گویند واشنگتن پیشنهاد کرده این است که تا زمانی که توافق دائمی حاصل نشده باشد، مذاکره کردن بر سر یک توافق موقت با تهران است. با این حال آنها می‌گویند که این موضوع زمان می برد و اطمینانی وجود ندارد که ایران میلی به پذیرش چنین چیزی داشته باشد»

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها