نشریه نشنال اینترست در مقاله‌ای به بررسی ابعاد حضور آمریکا در آب‌های غرب آسیا و مواجهه آن با قدرت نیروی دریایی ایران در منطقه پرداخته است.
کد خبر: ۱۳۴۸۰۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، نشریه نشنال اینترست در مطلبی به بررسی قدرت نیروی دریایی ایران پرداخت و با اشاره به خنثی شدن دزدی دریایی اخیر آمریکا از نفتکش ایرانی در دریای عمان نوشت قدرت نیروی دریایی ایران در سطحی است که قادر است با نیروی دریایی آمریکا مواجه شود.

در ادامه این مقاله آمده است که به نظر می‌رسد ایران قصد ندارد به دلایل مختلف از جمله محاسبات استراتژیک، اجازه دهد «شیطان بزرگ» حیاط خلوت او را خالی کند. مسائل و مشکلات بین دو کشور از جمله مسئله هسته‌ ای ایران، تحریم‌ های اقتصادی، رفت‌وآمد در تنگه هرمز همه و همه آمریکا را در غرب آسیا نگه داشته است.

ایران بار‌ها هشدار داده است اگر منافع او در تنگه هرمز تامین نشود، این تنگه را خواهد بست. از آن‌سو، نیروی دریایی آمریکا در تلاش برای مدیریت رویداد‌ها در غرب آسیا، نیرو‌های خود را تا کنون در منطقه نگه داشته است.

از هفت فروند بدنه هوانوردی آمریکا، دو فروند آن در خلیج فارس مستقر شده و باقی در دیگر نقاط جهان قرار گرفته اند. به نظر می‌رسد تهران توانسته است آمریکا را از تئاتری که دوست دارد از آن کناره‌گیری کند درگیر کند و این کار را هم با به کار گیری نیرو‌های دریایی سبک با هزینه کم انجام داده است. با این کار، ایران باعث شده ابر قدرت جهان بهای گزافی بابت کاری که مایل به انجام آن نیست بپردازد و منابع مالی آن‌ها را برای حضور در درگیری‌های دیگر از بین ببرد.

به باور نویسنده این مقاله ایران می‌تواند با استفاده از نیرو‌های سبک مانند موشک‌های زمینی و هواپیما‌ها و قایق‌های تندرو قدرت خود را نشان بدهد. این اقدامات، نیروی دریایی آمریکا را در خطر نگه می‌دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها