شروع عملیات توسعه FTTH در شهر  شول آباد الیگودرز
مدیر مخابرات منطقه لرستان خبر داد:

شروع عملیات توسعه FTTH در شهر شول آباد الیگودرز

وجود بیش از 4 هزار کیلومتر فیبر نوری در لرستان

مدیرمخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: تقریبا بیش از 4 هزار کیلومتر فیبر نوری در استان داریم و تلاش بر این است که این میزان را افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۳۴۸۰۰۸
به گزارش اختصاصی جام جم آنلاین لرستان: نبی الله شمسی فر بیان کرد: بیش از 600 کیلومتر فیبر نوری مورد نیاز استان است که بتواند زیرساخت های خودش را در مناطق محروم و شهرستانهایی که از حیث سرانه فیبر نوری وضعیت مناسبی ندارند،جبران شوند.

وی گفت: در حال حاضر 4 شهرستان کوهدشت، دوره چگنی، رومشکان و پلدختر  از نعمت فیبر نوری مخابرات استان محروم هستند. که برای انها پروژه هایی را در دست احداث داریم.
 
شمسی فر در بخش دیگری از صحبت هایش به مطالبات لرستان در بخش ارتباطات به همراه اداره کل فناوری ارتباطات، اشاره و بیان کرد: یکی از مطالبات بحث افزایش سرانه فیبر نوری در استان است که ضعف لرستان را در زیرساخت ها از محل اعتبارات جبران کنند.
شود.
مدیر مخابرات لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به کاهش برق مصرفی در چندین مرکز مخابرات استان اشاره و گفت: در طول 6 ماه گذشته بیش از 5 مرکز مخابرات با استفاده از تخصیص نیروگاههای خورشیدی توانسته ایم بین 20 تا 30 درصد برق مصرفی را کاهش دهیم و از سرمایه گذشته بخاطر خرید تجهیزات استفاده بهینه صورت گرفته است.
 
شمسی فر ادامه داد: درآمد مخابرات لرستان به ازای هر تلفن ثابت به طور میانگین 5 هزار و 600 تومان است و هزینه ما در لرستان به ازای هر خط تلفن یا زوجسیم بالغ بر 17 هزار و 600 تومان است.
 
وی بیان کرد: این عدد توازن درآمد و هزینه قطع به یقین در واحدهای مختلف توسعه، نگهداری، ارتقا کیفیت و رضایت مشتری تاثیر گذار است.
شمسی فر گفت: تمام تلاش بر این است که لرستان را از لحاظ مخابرات و ارتباطات به جایگاه خوبی و مطلوبی در سطح کشور برسانیم
 
 
مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: برای توجه و افزایش رضایت مندی مشتریان، لرستان به هاب منطقه برای پاسخگویی تبدیل می شود.
 
شمسی فر بیان کرد: تبدیل مخابرات لرستان به هاب منطقه غرب کشور برای پاسخگویی به مشتریان باند پهن VDSL   و 118 در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برای  مرکز 2020 مخابرات لرستان و 118 را به هاب منطقه تبدیل می کنیم که بتوانیم از منابع انسانی استفاده بهینه در عرصه را داشته باشیم.

شمسی فر عنوان کرد: هر چند در حال حاضر مخابرات لرستان، پاسخ گوی مشتریان ADSL استانهای ایلام، کهکیلویه و بویراحمد و کردستان است.
 
وی ادامه داد: این ظرفیت را افزایش می دهیم و به سایر استانهای کشور این پاسخگویی را خواهیم داشت و تمام تلاش بر این است تا در بخش خدمات 118 این موضوع محقق و پاسخگوی استانهای دیگر باشیم.
 
 
شمسی فر همچینین به سرقت کابل های مخابرات در روستاها اشاره و عنوان کرد: سرقت کابل های مخابرات در لرستان بیش از میانگین کشوری است و اقدامات پیشگیرانه در حوزه مخابرات انجام شده است اما اینکار صرفا با حضور قابل کنترل نیست.
وی ادامه داد: این معضل خاص مخابرات نیست و سایر دستگاههای خدمات رسان نیز با آن درگیر هستند و پیشنهاد داده شد تا کمیته ای از دستگاههای ذی ربط و ذی صلاح تا هم افزایی برای کنترل سرقت تجهیزات تشکیل شود.
 
مدیر مخابرات منطقه لرستان افزود: در حوزه روستایی تعدادی به همین دلیل سرقت، ارتباط تلفن ثابت آنها مختل و قطع شده است و بخاطر کمبود بودجه سرمایه گذاری و  حجم بالای این معضل، امکان ترمیم تجهیزات به سرقت رفته را نداریم اما یک اولویت بندی صورت گرفته است.
 
 
وی گفت: بجای اینکه از همین اعتبارات محدود، کابل های مخابرات را در تعداد کمی از روستاها زمینی و خاکی کنیم از دهیاری ها برای حفاری و رفع معارضین کمک خواسته ایم.
شمسی فر بیان کرد: تجهیزات را مخابرات تامین می کند اما حفاری ها را دهیاری ها تقبل می کنند و اینگونه تعداد بیشتری از روستاها کابل هایشان زمینیمی شود.
 
مدیرمخابرات لرستان اظهار کرد: در خصوص توسعه تلفن همراه تابع ابلاغیه وزارت ارتباطات هستیم و ما فقط مجری می باشیم ، هر چند تاکنون تمامی برنامه های ابلاغی برای ارتقا تکنووژی سایت های روستایی به جز4 روستا
روستای سرقلعه، دره چین، امامزاده محمد بن حسن و دست گرد انجام شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها