زنجان در بخش کمیت رشته‌های مختلف مهندسی ساختمان کمبود ندارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

زنجان در بخش کمیت رشته‌های مختلف مهندسی ساختمان کمبود ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان:

قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح و بازنگری با توجه به مقتضیات روز است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند اصلاح و بازنگری با توجه به مقتضیات روز است.
کد خبر: ۱۳۴۷۵۲۳
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ مهرداد سلطانی در آیین اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، اظهار کرد: هر یک از مهندسان به فراخور مسئولیت و نقشی که در نظام ساخت و ساز و کیفیت مهندسی استان بر عهده دارند و خدمات آن‌ها، جزو سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعضای حاضر در این جلسه نماینده بیش از ۶۰۰۰ مهندس در حوزه ساختمان هستند، عنوان کرد: استان زنجان در بخش کمیت در رشته‌های مختلف مهندسی ساختمان کمبود ندارد. همچنین به لحاظ کیفیت و مرتبه هم سرآمدان زیادی در حوزه مهندسی ساختمان داریم و باید از این ظرفیت برای توسعه ساخت و ساز استان زنجان استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ساز و کارهای موجود نقص دارد و همه دغدغه‌های ما را برآورده نمی‌کنند، افزود: در این راستا باید قانون نظام مهندسی اصلاح شود و مسائل نظام مهندسی امروز متفاوت از دهه‌های گذشته است. هر اتفاق جدید یک امر کیفی محسوب می‌شود و ما به دنبال پوشش دادن کاستی‌های کمی هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با عنوان این مطلب که مسائل ساخت و ساز در سطح کشور و به تبع آن در استان زنجان از تب و تاب نیفتاده است، گفت: ما در حوزه ساخت و ساز هنوز به ثبات نرسیدیم ولی کشورهای توسعه یافته در حوزه ساخت و ساز به ثبات رسیدند.

وی از ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی توسط دولت در چهار سال آینده در این استان خبر داد و افزود: به همین تعداد هم واحد مسکونی توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود که در این میان باید به دنبال اصلاح کیفیت ساخت و سازها باشیم.

سلطانی با اشاره به اینکه ساخت و ساز وسیعی در سطح کشور و به تبع آن در استان زنجان طی هشت سال گذشته رخ داده است، تصریح کرد: ۵۰ درصد اقتصاد کشور در حوزه ساخت و ساز بوده و در حال حاضر هم همین طور است و در این میان تداوم این مسیر به بازنگری و اصلاح کیفی نیاز دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها