در یک سال و نیم اخیر

پرداخت کمک هزینه درمانی ۲۱۴میلیارد تومانی در کشور توسط واقفان

با اجرای نیات واقفان، در یک سال و نیم اخیر ۱۰۲هزار و ۳۰۰نفر در کشور ۲۱۴میلیارد تومان کمک هزینه درمانی در یافت کردند.
با اجرای نیات واقفان، در یک سال و نیم اخیر ۱۰۲هزار و ۳۰۰نفر در کشور ۲۱۴میلیارد تومان کمک هزینه درمانی در یافت کردند.
کد خبر: ۱۳۴۶۵۴۷
 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه  در مراسم ،افتتاحیه سومین مرحله از هشتمین دوره طرح زائران رضوی که با هدف تکریم و تجلیل از کادر درمانی کرونا و مبلغان جهادی فعال در عرصه سلامت در مشهد برگزار شد گفت: ظرفیت‌های سازمان اوقاف و نهاد وقف در حوزه درمان خیلی زیاد است به طوری که ۲۵درصد ظرفیتهای بیمارستانی و درمانی کشور موقوفه است. 
 
رضا معممی مقدم افزود: در کل کشور ۲۰۷هزار موقوفه داریم که از این تعداد، سه هزار و ۱۳۶موقوفه مرتبط با سلامت و هزار و ۷۰۵موقوفه مربوط به دارو و درمان و ۶۷۸موقوفه مرتبط با مراکز درمانی و ۷۵۳موقوفه مربوط به مراکز درمانی خاص و آسایشگاهی است.
 
وی با بیان این که بین نهاد وقف و وزارت بهداشت و درمان ارتباطی وسیع، محکم و استوار وجود دارد گفت: بر اساس تبادل اطلاعاتی که بین سازمان اوقاف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام‌شده است ما هزار و ۱۲۷مرکز درمانی خیریه و موقوفه داریم که از این تعداد ۱۳۳مرکز، بیمارستان و ۴۰۲مرکز درمانگاه و ۲۷۰ مرکز خانه بهداشت است. 
 
معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم گفت: امروز از ۳۷۰نفر از فعالان حوزه سلامت از ۱۰ استان تجلیل می‌شود که بیشترین آنها از کرمان هستند.
 
مهدی پندار افزود: قریب به ۸۰۲نیت برای وقف شناسایی شده است که می‌توان در ۴۰مبحث آنها را طبقه‌بندی کرد که از آن جمله است حوزه‌های دارو و درمان، ایتام، حج، عزاداری و موضوعات مربوط به حضرت سیدالشهدا(ع) که عمده نیات موقوفات را به خودش اختصاص داده‌است، ولی واقعیت این است که سازمان اوقاف در عین حال که اجرای امینانه نیات واقفان را مدنظر خود دارد باید حتما درآمدی کسب کند که حاصل از موقوفات باشد.
 
وی ادامه داد: شعار دهه وقف امسال را ۲نکته قرار دادیم اول حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و دوم وقف پول که طراحی‌اش در سازمان اوقاف انجام شده است تا هر کسی که می‌تواند با یک رقمی اندک به‌صورت نقد در وقف شریک شود.
 
معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یک میلیون و ۴۰۰هزار رقبه در کشور شناسایی شده است که کارهایشان در حال انجام است تا شناسنامه‌دار شوند. خیریه در مراسم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها