بیمه زنان و دختران خانه دار طرحی برای آرامش، رفاه و آینده بهتر

طرح بیمه زنان و دختران خانه دار در راستای حمایت از کانون خانواده، آرامش، رفاه و آینده بهتر را به این قشار از جامعه ارمغان خواهد آورد.
طرح بیمه زنان و دختران خانه دار در راستای حمایت از کانون خانواده، آرامش، رفاه و آینده بهتر را به این قشار از جامعه ارمغان خواهد آورد.
کد خبر: ۱۳۴۶۴۴۶

به گزارش جام جم آنلاین  اردبیل؛ مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: با بیان اینکه طرح بیمه زنان خانه دار در راستای حمایت از کانون خانواده در کشور می‌باشد اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای خانواده‌های ایرانی اولویت جدید سازمان تامین اجتماعی است که اجرای درست این طرح، آرامش، رفاه و آینده بهتر را به زنان خانه دار و دختران مجرد و افراد تحت پوشش این سازمان به ارمغان خواهد آورد.
شیرزاده با بیان اینکه کلیه زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله در سراسر کشور می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد به آسانی استفاده کنند، افزود: مشمولین این قانون کلیه زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله خانه دار و مجرد می‌باشد و در خصوص افراد بالای ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن مورد نظر افزوده می‌شود.
وی تصریح کرد: از دیگر مزایای بیمه زنان خانه‌دار، امکان انتخاب نرخ پرداخت حق‌بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه می‌باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان افزود: نرخ پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی ۱۲ درصد، بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) ۱۴ درصد و بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت ۱۸ درصد می‌باشد.
وی ادامه داد: استفاده از خدمات درمانی از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه‌دار بوده به عبارت دیگر در صورتی که زنان متقاضی استفاده از این نوع بیمه تحت تکفل مادر، پدر یا همسر خود بوده و از این طریق از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار باشند دیگر احتیاج به پرداخت حق سرانه درمان نیست و در غیر این صورت مشمولین این طرح می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب از خدمات درمانی برخوردار شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه تمامی شعب و کارگزاری‌ها در کلیه شهر‌های استان آماده اجرای این طرح می‌باشند، اظهار داشت: متقاضیان همچنین می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی Htttps://es.tamin.ir ضمن انعقاد قرارداد نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.
شیرزاده افزود: سایر اقشار جامعه از جمله دانشجویان نیز می‌توانند در قالب این طرح تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها