لزوم تقویت زیرساخت ها و ارتقاء سطح آگاهی مردم ضامن ایجاد تحول در حوزه پدافند غیرعامل

فرماندار خرم آباد اظهار کرد: فرهنگ سازی و آموزش هر یک نقش بسزایی در مقابله و کاهش آثار زیانبار تهدیدات و آسیب های ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی دارند، برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی برای عموم مردم و کارمندان دستگاه های اجرایی و عملیاتی و ارتقا سطح آگاهی و بینش مردم می تواند تحولی در حوزه پدافند غیرعامل بوجود بیاورد.
کد خبر: ۱۳۴۶۳۷۳
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: جعفر طولابی با اشاره به ویژگی های توپوگرافی و طبیعی شهرستان خرم آبادو وجود مراکز اداری و اقتصادی و تاسیساتی مهم استان در این شهرستان، اظهار کرد: به موازات این ویژگی ها و با توجه به موقعیت ویژه و استراتژیکی شهرستان، با تهدیدات مختلف طبیعی و غیر طبیعی نیز روبرو هستیم که با هماهنگی اعضا شورای اداری و شورای تامین استان و شهرستان، اقدامات موثری در جهت پیش بینی، پیشگیری و مقابله با این تهدیدات از جمله کنترل و مدیریت بیماری کرونا صورت گرفته است.
 
وی در ادامه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولین نظام در زمینه اهمیت پدافند غیرعامل، ادامه داد: فرهنگ سازی و آموزش هر یک نقش بسیار مهمی در مقابله و کاهش آثار زیانبار تهدیدات و آسیب های ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی دارند.

طولابی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی در این زمینه برای عموم مردم و کارکنان دستگاه های اجرایی و عملیاتی و ارتقا سطح آگاهی و بینش مردم می تواند تحولی در حوزه پدافند غیرعامل بوجود بیاورد.
 
فرماندار خرم آباد گفت: در حوزه زیرساخت ها در استان و شهرستان کمبودها و نارسایی هایی وجود دارد که برای مقابله بهتر با حوادث بایستی این زیرساخت ها تقویت و کاستی ها و کمبودها برطرف شوند و این مهم نیازمند توجه ویژه دولت به استان است.
 
طولابی عنوان کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به علت فراگیر بودن، نقش بسزایی در ایجاد آرامش و سلامت روانی جامعه در هنگام بروز حوادث دارند، همچنین میتوان از این فضا برای آگاه سازی مردم و ارتقاء سطح دانش آنان بهره برد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها