مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد

کشف ۷۲ پرونده تصادف ساختگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری۷۲ پرونده تصادف ساختگی در این استان کشف و با انجام کارشناسی‌های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۴۶۲۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری۷۲ پرونده تصادف ساختگی در این استان کشف و با انجام کارشناسی‌های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد.

وی افزود: در۶ماه نخست سال جاری۷۲پرونده تصادف ساختگی کشف و با انجام کارشناسی‌های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد که از این تعداد۶۱ مورد مرد و۱۱ نفر زن بودند و همچنین نسبت به ۶ ماه سال ۱۳۹۹ که تعداد پرونده۲۹ مورد بود بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تاکیدکرد: در تصادفات ساختگی افراد یا خودشان صدمات را ایجاد می‌کنند یا گاهی اوقات توسط افراد حرفه‌ای که صدمات شدید و خطرناکی مانند شکستگی استخوان و جراحات متعدد و شکستگی دندان‌ها و سایر موارد روی بدن فرد ایجاد می‌کنند تا از بیمه خسارت بگیرند.

وی تصریح کرد: افراد به هیچ عنوان سراغ ایجاد تصادفات ساختگی و خودزنی نروند، چرا که این گونه موارد در بیشتر مواقع توسط کارشناسان پزشکی قانونی تشخیص و شناسایی می‌شوند و برای طی مراحل بعدی به مقامات قضایی اعلام می‌شوند.

گفتنی است؛ در سال گذشته (۱۳۹۹) یک هزار و ۱۰۲ نفر در تصادف ساختگی در کشور شناسایی شدند که ۹۵۶ مورد آن مربوط به مردان و ۱۴۶ مورد هم مربوط به زنان بودند که درآن صدماتی را به خود وارد کرده بودند.

بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی مربوط به تصادفات و نزاع است و در بین این مراجعه کنندگان، گاهی افرادی دیده می‌شوند که اقدام به خودزنی کرده اند یا با ایجاد سانحه و تصادف ساختگی مدعی آسیب‌های جسمانی می‌شوند و هدف این افراد در تصادفات ساختگی، عمدتا اخذ دیه یا ارش و جبران خسارت آسیب‌های ادعایی به ویژه از شرکت‌های بیمه است.

پزشکی قانونی بر اساس معاینه و شرح حال و مستندات ارائه شده و همین طور مستندات درخواستی، اظهار نظر می‌کند و در آخر، نظریه نهایی کارشناسی خود را به مراجع قضایی برای مختومه شدن پرونده و خسارت احتمالی ارائه می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها