هفتمین یادواره شهدای ورزشکار سیستان وبلوچستان با حضور مسئولان در زاهدان برگزار شد
کد خبر: ۱۳۴۶۱۸۴

به گزارش جام جم آنلاین؛ فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و کشوری و خانواده های معظم شهدای ورزشکار استان در سالن همایش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: برپایی یادواره های شهدا به منظور تجلیل از خانواده معظم شهدا و زنده نگهداشتن یاد و نام رزمندگان دوران دفاع مقدس امری لازم و ضروری است اما موضوع مهمتر و اصولی که باید بر روی آن برنامه ریزی دقیق تر انجام داد، ادامه دادن راه و مسیر والای شهدا است.

سردار احمد شفائی افزود: باید در این همایش ها بدانیم که شهدا چه میخواستند و برای چه از جان خود گذشتند و ما نیز همان راه را طی کنیم که این مهم نیز‌چیزی جز تحقق آرمان ها و اهداف اسلام ناب محمدی و انقلاب، ایستادگی در برابر ظلم و پایمردی در مقابل معاندین و دشمنان نیست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مطالباتی داشته و فرامینی صادر کردند که برای تحقق آن باید به سیره شهدا توجه و مراجعه کنیم و بدانیم که شهدا در گام اول انقلاب چه کرده اند تا بتوانیم در زندگی امروز از آنها بهره ببریم.

فرمانده سپاه سلمان استان تاکید کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی، قوی شدن با اهتمام جدی در حوزه علم و دانش های به روز است و نباید این نکته فراموش شود که شهدا نیز در اوج صحنه های نبرد حق علیه باطل و جنگ با دشمنان از علم آموزی غفلت‌ نمی‌کردند و امروز وظیفه داریم تا با همه ‌توان در حوزه علم و آموزش تلاش کنیم.

شفائی تاکید کرد: سیره زندگی‌ شهدا نسخه شفابخش جامعه امروز است و با مطالعه و مرور خاطرات و وصیت نامه های آنها می توانیم در مسیر زندگی بهتر با چراغ هدایت شهدا گام برداریم که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در راستای تدوین کتب و آثار این عزیزان و نشر آن در میان جوانان و جامعه امروزی نقش بسزایی دارد.

تجلیل از خانواده 60 شهید ورزشکار

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر زاهدان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: دشمنان قصد دارند تا با کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، جوانان را از اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی دور کنند که در این بین وظیفه مردم و مسئولان بسیار سنگین است.

عباس شیبک افزود: برگزاری این همایش ها علاوه بر اینکه انس و الفت دوچندانی میان مردم و جوانان با شهدا و خانواده های آنها ایجاد می کند باعث دلسرد شدن دشمنان اسلام می شود که در همین راستا در شش دوره قبلی دوره چهارم شورای شهر به همت کمسیون ورزش ازسال ۹۲ تا ۹۶ این همایش برگزار شد که امروز نیز شاهد برگزاری مجدد آن هستیم.

وی ادامه داد: در این یادواره از خانواده های معظم 60 شهید ورزشکار استان تقدیر شد که این برنامه ها و دیدار از خانواده شهدا ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها