چگونه گرفتار اسکیمر نشویم
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا توضیح داد:

چگونه گرفتار اسکیمر نشویم

اعضای باندی که با روش اسکیمر ، حساب مشتریان بانک را خالی می کردند دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۴۵۳۸۴

به گزارش خبرنگار حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ "حشمت سلیمانی " رئیس پلیس فتا استان فارس در تشريح جزئیات اين خبر گفت: در پي  مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا شهرستان کازرون، مبـنـي بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی به مبلغ 500 میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی یکی از متهمان را شناسایی و با زیر نظر قرار دادن وی مشخص شد که اوبه همراه یک نفر از همدستانش در مغازه پوشاک فروشی از کارت‌های بانکی خریداران کپی و از حساب آنها برداشت های غیر مجاز انجام می دهند.

سرهنگ "سلیمانی " بیان داشت: با هماهنگي مقام قضايي، متهمین دستگیر و تجهيزات رايانه اي و مخابراتي آنها و همچنین  ادوات جرم شامل يک لپ تاپ  و يک دستگاه  اسکيمر و تعداد 14 کارت خام بانکي از آنها کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به این که در این خصوص متهمین از 4 نفر مبلغ یک میلیارد ریال کلاهبرداری کردند، به شهروندان توصیه کرد:  با توجه به افزایش سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، شهروندان انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها