به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛  گرفت و گیرهای شورای شهر کرمانشاه برای انتخاب شهردار کرمانشاه ادامه دارد و در این مدت مهندس “امیر رحیمی” سرپرستی شهرداری کرمانشاه را عهده دار است، فردی که در گذشته نیز چند بار در سمت سرپرستی شهرداری کرمانشاه نشان داده که چقدر می تواند حتی در یک دوره کوتاه مدیریتی، توانمند و فعال باشد.

در همین مدت کوتاهی که از آغاز سرپرستی وی در شهرداری کرمانشاه می گذرد، شهر رنگ و بویی تازه به خود گرفته و همه جا خبر از کار، تلاش، عمران و آبادانی است.

کارهایی که مدت ها چشم مردم شهر به آن نیفتاده بود اکنون توسط شهرداری در حال انجام است و همه چیز از رکودی که تا چند ماه قبل در شهرداری حاکم بود فاصله گرفته است.

اقداماتی از جمله روشنایی معابری که همیشه خاموش بوده گرفته تا رنگ آمیزی جداول، شست و شوی سطل های زباله که سال ها رنگ تمیزی به خود ندیده بودند تا آسفالت معابر که کوچه ها و خیابان های شهر را به دست اندازها تبدیل کرده بود.

اقداماتی برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر با شروع بارش ها

حالا سرپرست شهرداری کرمانشاه به بیان بخشی کوتاه از عملکرد و فعالیت خود در این مدت یک ماه اخیر پرداخته است.

مهندس امیر رحیمی با اشاره به نزدیک شدن بارندگی های پاییزی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر را لایروبی کانال های مختلف سطح شهر و پاکسازی جوی های آب اعلام کرد و ادامه داد: این اقدامات منجر می شود آبگرفتگی معابر که هر سال در فصل بارندگی با آن دست در گریبان بودیم به حداقل برسد.

وی همچنین از لایروبی چم بشیر به عنوان یکی از مهمترین رودخانه های سطح شهر کرمانشاه خبر داد.

شهر روشن شده است

سرپرست شهرداری کرمانشاه با انتقاد از مشکلاتی که مدت ها در زمینه روشنایی معابر نقاط مختلف شهر وجود داشت، تاکید کرد: این امر امنیت و جان مردم را به خطر می انداخت و باعث بالا رفتن آمار سرقت و جرائم می شد.

به گفته رحیمی، اکنون با پیگیری های شهرداری کرمانشاه مناطقی از جمله میدان مصدق، میدان رفعتیه، میدان گلایول، پل جوانشیر، تقاطع امام حسین (ع)، دور برگردان سرباز محمدی و .. همگی روشن شده است.

احیا فضای سبز

وی یکی دیگر از اقداماتی که طی چند وقت اخیر به خوبی به آن پرداخته شده احیا فضای سبز و کاشت گل در نقاط مختلف شهر اعلام کرد.

سرپرست شهرداری کرمانشاه از قارچ کُشی درختان اقاقیا منطقه چهار، کشت بنفشه برای زیباسازی منطق مختلف و … نیز خبر داد و عنوان کرد: تعدادی از آبنماهای صخره ای و المان های مرتبط با فضای سبز نیز در نقاط مختلف شهر از جمله باغ پرندگان احیا و راه‌اندازی شده است.

رحیمی تاکید کرد: برای کشت گل در نقاط مختلف شهر از ظرفیت تولیدات گلخانه پارک شرقی استفاده شده است.

رنگ آمیزی جداول

یکی دیگر از اقدامات مهمی که شهرداری کرمانشاه طی چند وقت اخیر انجام داده و رحیمی به آن اشاره کرد رنگ آمیزی و پاکسازی و شست و شوی جداول سطح شهر و نقاط مختلف شهرداری بود که مدت ها از شست و شو و رنگ آنها گذشته بود و چهره بسیار نامناسبی داشت.

سرپرست شهرداری کرمانشاه زیباسازی جداول سطح شهر را یکی از موارد تاثیرگذار برای زیبایی شهر دانست که شهروندان به آن نیاز دارند.

رحیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی دو سال اخیر، جداول ودیوارهای شهر رنگ نخورده بود که اکنون ما این کار را هم آغاز کردیم.

وی رنگ آمیزی بلوار امام علی (ع) و بسیاری دیگر از نقاط شهر را از جمله این موارد دانست .

سرپرست شهرداری کرمانشاه با اشاره به اقداماتی که در زمینه شست و شو معابر و خط کشی عابر پیاده انجام شده نیز گفت: این کار را در مناطقی ماندد متخصصین، پیاده راه های منطقه هشت، باغ پرندگان، میدان آزادگان، میدان رسالت و … انجام دادیم.

وی اظهار کرد: به علاوه تعویض تابلوی های فرسوده سطح شهر نیز در مناطقی مانند میدان ۱۷ شهریور، بازار یهودی ها و … انجام شده است.

رحیمی همچنین از آغاز طرح جهادی پاکسازی، رفت و روب و نخاله برداری در دو شهرک کمتر برخودار کرناچی و آناهیتا هم خبر داد.

سرپرست شهرداری کرمانشاه سپس از وضعیت نامناسب مخازن زباله سطح شهر یاد کرد و افزود: متاسفانه اکثر مخازن پایه و چرخ نداشت که برای آنها تهیه کردیم.
وی اضافه کرد: به علاوه مخازن به دلیل عدم نظافت در این مدت بوی تعفن گرفته بود که تمیزی مخازن نیز انجام شد.

توزیع روزانه ۲۰۰ تن آسفالت برای لکه گیری معابر

رحیمی یکی دیگر از اقدامات مهم شهرداری در این مدت را لکه گیری آسفالت معابر در نقاط هشت گانه شهر اعلام کرد که وضعیت بسیار نامناسبی داشت.

سرپرست شهرداری کرمانشاه از توزیع روزانه حدود ۲۰۰ تن آسفالت برای لکه گیری مناطق خبر داد.

وی تاکید کرد: اکنون سه دستگاه فنیشر در سطح شهر در حال کار کردن هستند.

سرپرست شهرداری کرمانشاه انتقادی هم نسبت به رها شدن تجهیزات و ماشین آلات شهرداری از جمله ماشین های حمل زباله، دستگاه جاروب، شش دستگاه مخزن شور و … داشت و از تامین اعتبار برای تعمیر آنها خبر داد تا به گردونه ناوگان شهرداری برگردند.

رحیمی اضافه کرد: فقط حدود یک میلیارد تومان صرف خرید جاروب برای مناطق شده است .

وی با بیان اینکه زیباسازی شهر و جمع آوری زباله ابتدایی ترین کاری است که شهرداری باید انجام دهد و در چند ماه اخیر رها شده بود، گفت: بعد از این فعالیت ها، سراغ سایر نیازمندی های شهر خواهیم رفت.

سرپرست شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در دوره های گذشته نبود اعتبار و بودجه بهانه ای برای کار نکردن در شهر شده بود، اظهار کرد: اکنو هم وضعیت از نظر اعتباری بسایر نامنساب است و هیچ دوره ای تا این اندازه کمبود اعتبار نداشتیم اما نمی توان کار را به بهانه نداشتن پول خواباند.

رحیمی خواستار همراهی شورای شهر با شهرداری برای بهبود این اقدامات شد و گفت: متاسفانه شورا وقت خود را صرف کارهای حاشیه ای کرده و با این روند اگر سودی به حال شهر نداشته باشد بهتر است که منحل شود.

وقتی که در کمتر از یک ماه به اندازه چند سال در شهرداری کرمانشاه کار شده، بهتر است اعضای شورای شهر با دقت بیشتری به کارهایی که انجام شده نگاه کنند تا فردی که واقعا کار می کند و توانمند است را به عنوان شهردار انتخاب کنند نه اینکه به دنبال مقاصد شخصی و گروهی باشند.