سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به رسمیت شناخته نشدن طالبان اعلام کرد که این گروه فقط رهبری افغانستان را در دست دارد و کسی به فلج شدن کامل این کشور علاقه ای ندارد.
کد خبر: ۱۳۴۳۴۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران و با اشاره به برگزاری نشست مسکو درباره افغانستان اعلام کرد که طالبان به طور قانونی به رسمیت شناخته نشده است و در واقع فقط رهبری افغانستان را در دست دارد.

پسکوف همچنین گفت: کسی به فلج شدن کامل افغانستان علاقه ای ندارد.

وی همچنین درباره مذاکرات با گروه طالبان افزود که تماس های مستقیم با طالبان به منظور درک وقایع حال حاضر و چشم انداز آنها در آینده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان نیز در همین زمینه به خبرنگاران گفته بود که قرار نیست مسئله به رسمیت شناختن طالبان در نشست مسکو مطرح و درباره آن بحث شود.

کابلوف در این باره گفت: هنوز خیلی زود است که در این باره صحبت کنیم.

نمایندگانی از ۱۰ کشور به همراه هیئتی از طالبان در نشست امروز در مسکو شرکت کردند.

آمریکا در این جلسه حضور نداشت و وزارت خارجه این کشور پیشتر کناره گیری واشنگتن از حضور در این نشست را اعلام کرده بود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در همین رابطه اعلام کرد که این کشور از عدم حضور آمریکا در نشست مسکو درباره افغانستان ابراز تاسف کرده و امیدوار است که واشنگتن به همکاری در این زمینه متعهد بماند.

پیشتر و در روز پنجشنبه هفته گذشته «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که نشست قریب‌الوقوع مسکو درباره افغانستان با حضور نمایندگانی از طالبان افغانستان برای رایزنی درباره اوضاع در این کشور ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

گروه طالبان حدود دو ماه است که کنترل افغانستان را به دست گرفته است و روسیه از طریق سفارت این کشور در کابل با نمایندگان این گروه ارتباط برقرار کرده و سفیر روسیه مأمور حفظ تماس‌ها با گروه طالبان شده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها