رییس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی به استثنای نیروهای مسلح ضمن اعلام پایان دورکاری کارمندان دولت تاکید کرد از حضور کارمندانی که تا اول آبان ماه حداقل یک دز واکسن را دریافت نکردند، جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۳۴۳۱۷۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، براساس بخشنامه ابلاغی ساعت کار روزانه کارمندان همچنان از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه است.

این بخشنامه دستگاه‌های اجرایی و ادارات را ملزم به پیگیری جدی واکسیناسیون کارمندان و خانواده ایشان کرده است و تاکید شده از روز شنبه (اول آبان ماه) از حضور کارمندانی که حداقل یک دز واکسن دریافت نکرده‌اند جلوگیری شود.

براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط کارمندان الزامی است.

به گزارش ایرنا، در سال ۱۳۹۸ با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در کشور در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی مهمترین توصیه برای جلوگیری از شیوع این اپیدمی بود.

در همین راستا ستاد ملی کرونا برای کاهش تردد یا حضور افراد در مجموعه دولت تصمیماتی برای حضور کارکنان در نظر گرفت. در ابتدای امر، ساعت کاری محدود شد و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ تغییر کرد. در ادامه با گسترش اپیدمی در فروردین ماه ۱۳۹۹ حضور کارکنان در ادارات به یک سوم و دو سوم و با اولویت کارکنان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص بالای ۶۰ سال سن و خانم‌های باردار و مادران دارای فرزند زیر ۶ سال کاهش یافت.

از اوایل خرداد ماه ۹۹ و فروکش کردن نسبی کرونا در کشور، مجدد شرایط به حالت عادی برگشت و دولت طی بخشنامه‌ای از دستگاه‌های اجرایی خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارکنان در محل کار خود حاضر شوند، ولی ساعات کاری آن‌ها از هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه محدود شد و این روش هر بار با تغییر رنگ شهر‌ها و استان‌های مختلف تغییر می‌کرد و براساس آخرین بخشنامه سازمان اداری و استخدامی و با توجه به واکسیناسیون عمومی بیش از ۷۰ درصد جامعه دورکاری کارمندان دولت از ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ به طور کلی لغو شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها