ژاپن می گوید گروهی از شناورهای چین و روسیه برای نخستین بار به طور همزمان از تنگه «تسوگارو» در حدفاصل دریای ژاپن و اقیانوس آرام عبور کرده اند.
کد خبر: ۱۳۴۳۱۳۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت دفاع ژاپن می‌گوید گروهی متشکل از ۱۰ شناور نیروی دریایی ارتش‌های چین و روسیه اقدام به عبور از تنگه باریکی در حد فاصل جزیره اصلی ژاپن و جزیره هوکایدو در شمال این کشور کرده اند.

این نخستین بار است که ژاپن درحالی که با دقت رزمایش اخیر چین-روسیه را رصد می‌کرد، عبور همزمان کشتی‌های جنگی این دو کشور را از تنگه «تسوگارو» گزارش می‌دهد که نقطه اتصال دریای ژاپن به اقیانوس آرام است.

این تنگه از جایگاهی بین المللی برخوردار است و عبور کشتی‌های خارجی از جمله شناور‌های جنگی از آن بلامانع است. ژاپن هم می‌گوید طی این اقدام، تجاوزی علیه آب‌های سرزمینی یا قوانین بین الملل صورت نگرفته است.

رزمایشی که در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۷ اکتبر در دریای ژاپن به طور مشترک از سوی چین و روسیه انجام شد به لحاظ شمار کشتی‌های جنگی شرکت کننده در آن، قابل ملاحظه بود و می‌توان آن را نشانه‌ای از افزایش سطح همکاری‌های دو کشور تلقی کرد که به صورت همه جانبه و غیرقابل انکاری رو به افزایش است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها