استاندار تهران با تأکید بر اینکه باید تابع نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم، افزود: برای مراسم ۱۳ آبان امسال اصل بر برگزاری است، البته رعایت پروتکل‌ های بهداشتی بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۳۴۳۰۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای این ستاد در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت:‌ با توجه به تراکم جمعیتی استان با مدیریتی که توسط آقای بندپی در این حوزه صورت گرفت در مدیریت این بیماری در استان تهران سربلند شدیم که جای تقدیر دارد.

وی افزود:‌ به دلیل اهمیت موضوعات و تأکیدات مقام معظم رهبری چند مسئله به صورت آنی و فوری در استان تهران در دستور کار است که یکی از آن‌ها مقابله با بیماری کرونا است. بر همین اساس باید جلسات منظم و کارشناسی در این حوزه برگزار شود و مبنا نیز نظر کارشناسی اعضا است.

استاندار تهران با تأکید بر اهمیت معنویت و تقویت داشته‌های معنوی شهروندان گفت: مدت زیادی است در تهران نماز جمعه برگزار نمی‌شود و در شهرستان‌ها نیز با نوسانات برگزار می‌شود. ایام‌الله‌هایی که مظهر شور بوده است دچار خدشه شده لذا باید برای سلامتی روحی و ارتقای معنویت نیز چاره‌اندیشی کنیم. البته خط قرمز ما برای برگزاری مراسمات صحت و سلامت است.

وی با اشاره به آغاز برگزاری نماز جمعه در تهران از این هفته گفت: معتقدیم متدینین بیشتر از سایرین پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما باید شاخص‌ها برای همه موارد اعم از بازار، خیابان، هیئت و... به صورت واحد باشد و تصمیمی که اتخاذ می‌شود قابل دفاع باشد.

منصوری ادامه داد:‌ ما باید تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم. اصل بر برگزاری مراسم ۱۳ آبان سال جاری است. البته رعایت پروتکل‌ها برای ما بسیار مهم است. این مراسم به صورت غیرراهپیمایی برگزار می‌شود و اگر قرار است راهپیمایی اتفاق بیفتد به صورت خودرویی خواهد بود. تجمع در فضای باز بر روی صندلی و با رعایت فاصله‌ گذاری خواهد بود. همچنین سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری این مراسم به زمان و برنامه‌ریزی نیاز دارد از این جهت امروز تصمیم می‌گیریم که اصل بر برگزاری این مراسم باشد و اگر احیانا شرایط به شکل غیرمنتظره‌ای تغییر کرد اعلام خواهیم کرد.

وی تأکید کرد:‌ پیشنهاد آقای زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا استان تهران برای تشکیل جلسه مشترک میان معاونین درمان سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد مناسبی است که باید محقق شود و برای شهرستان‌های استان تهران نیز به همین شکل عمل خواهیم کرد. باید مراقبت جدی برای رعایت پروتکل‌ های بهداشتی صورت بگیرد تا بهانه‌ای دست کسی داده نشود.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها