شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد:

پایش برق پرمصرف‌های تهرانی از راه دور

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران:

۱۸۶ هزار کیلو گاز گلخانه‌ای در تهران به برق تبدیل شد

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران از تبدیل ۱۸۶ هزار کیلوگرم گاز گلخانه‌ای متان به برق، توسط چهار واحد ۵ مگاواتی، در بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۷۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، با اشاره به اینکه برق تولید شده در این نیروگاه از گاز حاصل از تصفیه پساب است افزود: گاز متانی که در فرایند تصفیه فاضلاب تولید می‌شود در نیروگاه chp (تولید همزمان برق و حرارت) به برق تبدیل شده و علاوه بر تزریق به شبکه برق در تصفیه خانه نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه شامل ۴ واحد با توان تولید ۵ مگاوات ساعت در روز است، گفت: تصفیه خانه جنوب تهران ۷۰ درصد برق مورد نیاز خود را از این نیروگاه گرفته و فقط ۳۰ درصد را از شبکه سراسری خریداری می‌کند که این روند در زمان اعمال محدودیت‌های سراسری در کشور، مانع از بروز خاموشی در تابستان امسال در تصفیه خانه شده است.

معاون بهره برداری شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه تصفیه خانه جنوب تهران روزانه ۵۰۰ هزار مترمکعب پساب را در اختیار کشاورزان دشت ورامین قرار می‌دهد ادامه داد: یکی از بخش‌های تصفیه فاضلاب بخش هوازی است که اگر فعالیت این بخش به دلیل قطعی برق متوقف شود بوی بد و شدیدی متساعد خواهد شد که آلودگی محیط را به همراه دارد.

احتشامی گفت: احداث این نوع نیروگاه از ایجاد خسارت در لایه ازون جلوگیری خواهد کرد، زیرا برای تولید برق باید از گازهای گلخانه‌ای استفاده کرد بنابراین این گازها به محیط وارد نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برق تولیدی این نیروگاه بصورت تضمینی خریداری می‌شود، افزود: هر کیلووات ساعت برق این نیروگاه با قیمت ۱,۴۰۰ تومان به شرکت ساتبا فروخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها