معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: با اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای و تعیین تشویقی و سختگیرانه، شیوه مصرف برق در بخش خانگی اصلاح می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۱۴۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، غلامعلی رخشانی‌مهر با اشاره به کاهش ۶ درصدی تعداد مشترکان پرمصرف از ابتدای آبان ماه سال گذشته تاکنون افزود: همچنین درصد زیادی از مشترکین خوش‌ مصرف به مشترک کم‌مصرف تبدیل شده‌اند و می‌توان گفت با اعمال سیاست‌های تشویقی و سخت گیرانه می‌توان در بخش خانگی از نظر مدیریت مصرف و همچنین استفاده از وسایل کم مصرف و پربازده بسیار اثر گذار بود.

وی با اشاره به ایجاد رابطه دو سویه با مشترکین از طریق سامانه برق من گفت: با ایجاد این سامانه قبض برق بصورت کامل و با جزئیات بیشتر نسبت به قبوض قدیمی در اختیار مشترکین برق قرار می‌گیرد که این امکان به مشترک کمک می‌کند وضعیت مصرف برق خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و دیگر مشترکان بررسی کند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه با کمک این سامانه به مشترکان پرمصرف و خیلی پرمصرف هشدار ارسال می‌شود ادامه داد: علاوه بر این روش، از طریق پیامک نیز به مشترکان هشدار ارسال می‌شود تا مشترک در جریان وضعیت مصرف خود قرار بگیرد.

رخشانی مهر در خصوص علت در اولویت قرار نگرفتن قطع برق مشترکن خیلی پرمصرف در زمان اوج مصرف برق گفت: در حال حاضر کنتورهای هوشمند که امکان کنترل و قطع برق مشترکان پرمصرف را از راه دور فراهم می‌کند فقط برای مشترکان دیماندی در بخش صنایع، اداری، تجاری، کشاورزی و خانگی که مصرف بالایی دارند نصب شده است و همه مشترکان به این سیستم وصل نیستند که بتوان برق آن‌ها را قطع کرد.

وی افزود: ما به مشترکان پر مصرف هشدار ارسال می‌کنیم، اما اگر باز هم الگوی مصرف را رعایت نکنند برای مراجعه جهت قطع برق حتماً این مشترکان در اولویت قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها