جمعی از فارغ التحصیلان دکترای تخصصی وزارت بهداشت به رئیس جمهور نامه نوشتند.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، متن نامه بدین شرح است:
 
جناب آقای رئیسی
رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام
انتخاب شایسته شما به عنوان رئیس جمهور در این برهه زمانی حساس به حق بهترین اتفاق ممکن برای ایران عزیزمان بود و تلاش شبانه روزی شما و همکاران جهت بهبود زندگی هموطنان ستودنی است. همچنین حضور ارزشمند جنابعالی در مقام ریاست قوه قضائیه، نمونه بارزی از مسئول دغدغه مند جهت احقاق حقوق ستمدیدگان و اجرای عدالت بود.

شکوائیه زیر از طرف فارغ التحصیلان مقطع دکترای تخصصی((PhD وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای شما نگاشته شده، باشد که عزم راسخ شما در اجرای قوانین بتواند جلوی ستمی که دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت به ما روا داشته شده را گرفته و ما را به حقوق اولیه خود برساند. 

جناب آقای رئیس جمهور، متاسفانه چند سالی است با مجوز وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرهای بزرگ از جمله تهران، بطور استثمار گونه ای به بهانه نداشتن بودجه، فارغ التحصیلان PhD که متعهد به گذراندن "طرح ضریب کا"  در دانشگاههای این وزارت خانه به مدت حداقل 4 سال هستند را، با عنوان خود ساخته "طرح ضریب کا غیر هیات علمی" به صورت کارشناس، با حقوقی بسیار ناچیز می‌پذیرند و متعهدین به منظور آزاد شدن مدرک و یا فرار از بیکاری، به اجبار به این شرایط تن می دهند که متاسفانه غیر از مباحث مالی، از نظر شان و منزلت هم با رفتارهایی که در شان آنها نیست مواجه می‌شوند. در حالی که قبلا فارغ التحصیلان PhD برای دوره طرح "هیات علمی" می شدند و ضمن دریافت حقوق هیات علمی، از امتیازات آن از جمله استاد راهنما، مشاور و مجری طرح بودن برخوردار بوده و در ادامه بعد از یک سال از طریق فراخوان، هیات علمی پیمانی میشدند. 

همانطور که مستحضرید فارغ التحصیلان PhD تا زمانی که عضو هیات علمی نباشند امکان استاد راهنما، مشاور و مجری طرح بودن برایشان نیست و ناچارا جهت ثبت طرح‌ها، همانند دوره دانشجویی‌، نیازمند حضور شخصی با جایگاه هیات علمی هستند و همین باعث شده ما شاغلین "طرح ضریب کا غیر هیات علمی" نتوانیم امتیازات لازم برای شرکت در فراخوان‌های جذب هیات علمی را کسب نماییم و همیشه نسبت به رقبای خود از دانشگاه‌های شهرهای کوچک که با رزومه ای ضعیف تر هیات علمی شده اند، عقب بمانیم. ضمن اینکه تمامی صندوق‌های حمایت از طرح‌ها، تنها از اعضاء هیات علمی حمایت مالی می‌کنند. 

از سوی دیگر ما فارغ التحصیلان PhD به دلیل طول دوران تحصیل، اکثریت حدود 40 سال داریم و با توجه به محدودیت سنی اخیر برای جذب هیات علمی، امیدی به هیات علمی شدن حتی بعد از دوره طرح نداریم. ضمن اینکه سیاست ظالمانه اخیر دانشگاه‌ها بر این شده، به جای فراخوان برای نیروی طرحی، بعد از 4 سال بیگاری، نیروی طرحی جدیدی را با حقوق ناچیز به استثمار گیرند! و ما که برای موفقیت در آزمون‌های سخت و رقابتی وزات بهداشت، جوانی خود را نثار کرده ایم، حال با 40 سال سن، متاهل و دارای فرزند، "بدون امنیت شغلی" و با حقوق ناچیز طرح، در سختی و نگرانی زندگی میکنیم، چیزی که مستحق آن نبودیم!!! احتراما از شما تقاضا دارم به فیش حقوقی ما نیم نگاهی انداخته و مقایسه ای با سایر شاغلین داشته تا به عمق فاجعه پی ببرید!  
...که همین رفتارهای استثمار گونه وزارت بهداشت باعث شده عده زیادی با نا امیدی برای همیشه از کشور بروند....! و ما نیز، در صورت ادامه وضع، با نا امیدی یا ترک وطن کرده یا خانه نشین می شویم. (در صورت دستور حضرتعالی رزومه تعدادی از این قشر خدمتتان ارسال خواهدشد.)

ریاست جمهوری محترم، دغدغه شما برای اجرای عدالت، و نگرانی شما بابت فرار مغزها، ما را به فکر وا داشت از شما احقاق حق نماییم. از شما بزرگوار تقاضامندیم اجازه ندهید وزارت بهداشت فارغ التحصیلان PhD را به صورت "کارشناس" و تحت عنوان "طرح پژوهشگر غیر هیات علمی" با حقوق ناچیز به کار گیرد، و همچنین وزارت بهداشت موظف گردد نیروی طرحی خود را بعد از یک سال بصورت پیمانی جذب نماید. امید که با پیگیری و دستور قاطعانه حضرتعالی من بعد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های وابسته نتوانند به بهانه بی پولی، از قشر متخصص سوء استفاده مالی و معنوی نمایند. 

و من الله توفیق
از طرف فارغ التحصیلان دکترای تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور

رونوشت به :
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 
سازمان بازرسی کل کشور
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها