منابع لبنانی از بازداشت ۱۹ تن از عاملان حادثه مرگبار بیروت در روز پنجشنبه خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۴۲۴۷۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی ادامه تلاشها برای دستگیری عاملان جنایت منطقه «الطیونه» در بیروت تاکنون 19 نفر دستگیر و بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش نقش این 19 نفر در درگیری‌های مسلحانه بیروت ثابت شده است.

دستگاه حفاظت اطلاعاتی ارتش لبنان با همکاری دیگر دستگاه‌های امنیتی این کشور درحال گردآوری اطلاعات از عاملان این جنایت بوده و از دوربین‌های مداربسته خیابان‌های اطراف برای شناسایی عاملان تیراندازی در حادثه اخیر استفاده می کند.

روز پنجشنبه در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم 7 تن شهید شده و بیش از 30 تن دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب نیروهای لبنانی مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

«شیخ هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان روز جمعه در مراسم تشییع پیکر شهدای تیراندازی روز گذشته بیروت گفت: تظاهرات روز پنجشنبه ما علیه سیاست زدگی و بی‌عدالتی قوه قضائیه، مسالمت‌آمیز بود و این حق طبیعی ماست. در این تظاهرات وکلا و نخبگان شرکت کرده بودند که نشان می‌دهد تظاهرات در چه وضعیتی برگزار شده است.
 
حزب‌الله و جنبش امل از هیچ کس دعوت نکرده بود (فراخوان تظاهرات نداده بودند) در غیر این صورت تعداد کسانی که در تظاهرات شرکت کردند، افزایش می‌یافت. اگر برنامه‌ای عمدی برای هدف قرار دادن آن نبود تظاهرات یک تجمع عادی باقی می‌ماند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها