مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده، بخش عمده ای از شبکه توزیع آب پهنه L به بهره برداری رسید و روستاهای دهرود، همت آباد و گرجی سفلی به شبکه آب شرب مشهد متصل شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده، بخش عمده ای از شبکه توزیع آب پهنه L به بهره برداری رسید و روستاهای دهرود، همت آباد و گرجی سفلی به شبکه آب شرب مشهد متصل شدند.
کد خبر: ۱۳۴۱۴۶۴
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، مهندس حسین اسماعیلیان با اعلام این مطلب افزود: پهنه توزیع آب L در قسمت شمالی شهر مشهد با مساحتی بیش از 3770 هکتار، جزء پهنه های وسیع شهر مشهد می باشد که پس از الحاق مناطق روستایی حاشیه به شبکه توزیع آب شهر مشهد، مناطق مهرگان و قرقی (روستاهای محور رسالت) به آن اضافه گردید. وی اظهار داشت: تاکنون آب مورد نیاز این محدوده از طریق چاه های محلی و چند حلقه چاه حوزه کشف رود تأمین می شد که با مجموعه اقدامات صورت گرفته و تکمیل خط لوله انتقال در اقطار 400 تا 1000 م م در شرایط ترافیکی سنگین و با عبور از تاسیسات متعدد شهری، احداث و تکمیل مخزن بتنی 40000 متر مکعبی مربوطه در دو فاز اجرایی؛ بهره برداری از پروژه به طول بیش از 15 کیلومتر محقق گردید. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، در خصوص هدف از اجرای این پروژه عنوان کرد: بهبود شرایط کمی و کیفی شبکه توزیع آب پهنه L و نیز تأمین آب بخش قابل توجهی از محدوده حاشیه شمال شهر از جمله خیابان های چراغچی 13، بهمن4، خواجه ربیع، شهید یوسف زاده، بولوار رسالت از صدمتری تا جاده گاز و روستاهای محور رسالت شامل دهرود، همت آباد و گرجی سفلی از جمله مهمترین اهداف مورد نظر در این پروژه بوده است. وی ادامه داد: فاز اول این پروژه (مسیر منتهی به خیابان شهید یوسف زاده) در خرداد ماه سال گذشته و فاز دوم (مسیر منتهی به ایستگاه پمپاژ مهرگان) در تیرماه سال جاری به بهره برداری رسید. مهندس اسماعیلیان همچنین تأمین آب پایدار و بهبود فشار در مناطق کم برخوردار حاشیه شهر مشهد همچون خیابان خواجه ربیع و محور رسالت، تأمین آب شهرک مهرگان، اجرای خط انتقال آب در معابر اصلی شهر مشهد، ضلع شمالی و جنوبی صدمتری حد فاصل میدان قائم تا رسالت و عبور از میادین اصلی شهر مشهد شامل دو مقطع عبور از میدان قائم در ضلع غربی و ضلع شمالی و تقاطع های فهمیده، خیام، ابوطالب و دو مقطع عبور عرضی از صدمتری کمربندی را از ویژگی های پروژه بهره برداری از شبکه توزیع آب پهنه L عنوان کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها