پکیج ها جزء آن دسته از لوازم منزل می باشند که عملکرد صحیح آنها زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، یعنی در صورتی که پکیج ها به هردلیلی خراب شوند و از کار بیفتند بخشی از زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بنابراین شما نیاز دارید تا به محض اینکه خرابی و یا مشکلی در پکیج هایتان به وجود آمد در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنید، برخی از مشکلات پکیج ها جدی هستند و برای تعمیر کردن پکیج شما حتما باید از یک تعمیر کار پکیج کمک بگیرید، اما در برخی از موارد پکیج شما مشکل خاصی ندارد و شما خودتان می توانید خرابی به وجود آمده را تعمیر کنید.
کد خبر: ۱۳۴۱۱۱۰
در ادامه این مطلب سعی می کنیم تا مشکلات اصلی پکیج ها را به صورت سوال برای شما مطرح کنیم.
 
سوالات متداول درباره تعمیر پکیج

تاسیسات بابامرادی به عنوان نمایندگی ایران رادیاتور در کرج اطلاعاتی را در رابطه با چگونگی خرابی پکیج به همراه سوالات متداول در اختیار خوانندگان این مطلب قرار داده است که در صورت بروز مشکل از خرابی دستگاه خود اطلاع داشته باشند.


1- چرا پکیج های دیواری دچار افت فشار می شوند؟


یکی از رایج ترین سوال ها برای کسانی که از پکیج دیواری استفاده می کنند، آن است که چرا پکیج دچار افت فشار می شود؟ در پاسخ به این سوال می توانیم بگویم که خرابی شیر تخلیه فشار، خرابی شیر پرکن، نشتی داخل سیستم، سوراخ شدن منبع انبساط ازجمله رایج ترین دلایل برای افت فشار پکیج خواهد بود.2- چرا پکیج دچار نشتی آب می شود؟
برای دانستن دلایل نشتی آب در ابتدا باید اتصالات لوله ها را بررسی کنید تا از محکم بودن و درست بودن آن ها اطمینان حاصل کنید و در صورتی که اتصالات محکم نبودند شما می توانید از واشرها برای حکم کردن اتصالت کمک بگیرید، در مرحله دوم شما باید بررسی کنید تا ببینید که آیا حفره ای در پکیج ایجاد شده که منجر به نشتی آب شود یا خیر. در نهایت اگر مشکل نشتی پکیج را متوجه نشدید می توانید منبع اتصالات و مبدل را بررسی کنید، البته در صورتی که با پکیج آشنایی ندارید می توانید از یک سرویسکار پکیج کمک بگیرید.

 

سوالات متداول درباره تعمیر پکیج
3- چرا پکیج سروصدا درست می کند؟


احتمالن تا به حال تجربه کرده اید که پکیج شما سروصدا تولید کند، از جمله دلایل سروصدای پکیج ها منبسط و منقبض شدن لوله های آب در اثر گرم و سرد شدن آب در لوله ها خواهد بود. البته وجود هوا در لوله های پکیج از دیگر دلایل تولید صدا در پکیج خواهد بود.
 

4- دلیل خارج شدن نور پیلوت از پکیج چیست؟


دلیل اصلی خارج شدن نور پیلوت از پکیج، شکسته شدن ترموکوپل خواهد بود. در پکیج ها برای اندازه گیری و اعلام دما از ترموکوپل استفاده می کنند. دلیل خارج شدن نور و آتش پیلوت از بین رفتن عایق پکیج خواهد بود.
 

5- چرا پکیج به صورت خود به خود خاموش می شود؟


دلایل مختلفی برای خاموش شدن ناگهانی پکیج وجود دارد که از جمله این دلایل می توانیم به کم شدن فشار آب، خراب شدن ترموستات، منجمد شدن لوله ها، خرابی گاز، وجود هوا داخل سیستم پکیج و ... خواهد بود.
 

6- چرا پکیج کار می کند ولی رادیاتور ها گرم نمی شوند؟


این مشکل دلایل زیادی دارد و بیشتر در پکیج های بوتان رخ می دهد که بهتر است با نمایندگی بوتان در کرج تماس حاصل نمایید . اولین دلیل به احتمال زیاد این خواهد بود که شعله ی پکیج کم باشد یعنی یا فشار گاز ساختمان کم خواهد بود و یا شیر گاز تنظیم نخواهد بود. دلیل دیگر احتمال وجود هوا در مدار خواهد بود. نا مرغوب بودن جنس رادیاتورها. وجود رسوب در رادیاتورها و یا مبدل. رسوب گرفتن دریچه آب. زمانی که فشار در مدار گرمایشی پایین باشد. ویکسری از دلایلی که با مشاهده فرد تعمیرکار متخصص مشخص می شود.
 

 7- چرا زمانی که پکیج دیواری را روشن می کنیم صدای انفجار می دهد؟


متعادل نبودن فشار گاز امکان خرابی دودکش درست نبودن فاصله ی بین مشعل و الکترود جرقه زننده امکان خرابی جرقه زننده: این مورد هم دلایلی متفاوتی دارد که باید توسط تعمیرکار متخصص مشخص شود ممکن است تعدادی از سوراخ های مشعلی که نزدیک به جرقه زننده هستند گرفتگی داشته باشد و یا به طور کلی مسدود شده باشد.
 

 8- به چه علت فشار آب گرم در هنگام استفاده افت می کند؟


احتمال وجود هوا در مسیر گرمایشی و یا احتمال نشتی در همان مدار
 

سوالات متداول درباره تعمیر پکیج


9- چرا دمای آب مصرفی کم خواهد بود؟


بعضی اوقات با اینکه دمای آب در مدار گرمایشی بالا خواهد بود، دمای آب مصرفی پایین خواهد بود. دلایل آن به صورت زیر است. احتمال خرابی قطعه ای به نام برد کنترل اگر پکیج شما از نوع تک مبدل باشد درفصل زمستان هم باشیم علت آن فعال نبودن فلوسوئیچ خواهد بود. خرابی قطعه ای به نام برد کنترل کاهش فشار آب یکسری عیوب در برد.
 

10- چرا پکیج مدام خاموش و روشن می شود؟


شاید برای شما این اتفاق افتاده باشد که که پکیج شما مرتبا خاموش و روشن شود مخصوصا زمانی که از آب گرم استفاده می کنید به دلیل میزان نبودن هوای لازم جهت صورت گرفتن احتراق و عدم تنظیم شیر برقی گاز پکیج خواهد بود. ایجاد رسوب هم در مبدل باعث روشن و خاموش شدن دستگاه می شود. در صورت نیاز به تعمیر پکیج در کرج می توانید از مجموعه تاسیساتی بابامرادی کمک بگیرید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها