رسولیان در بازدید از شهرک صنعتی شهداي محمود آباد مازندران

مشكلات استان‌هاي شمالي در بخش توليد و اشتغال بيشتر از ساير استان‌هاست

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جريان سفر به استان مازندران و با حضور در شهرستان محمود آباد، از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌های شهرک صنعتی شهداي محمود آباد بازدید کرد.
کد خبر: ۱۳۴۰۸۱۷

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، در این بازدید که با همراهی ولي اله فرزانه نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی و سيد مجتبي رضوي رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرك صنعتي، از جمله تصفیه خانه فاضلاب ارائه و تصمیمات لازم برای اداره بهتر این منطقه توسط شرکت خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از دو واحد توليدي "دانش بنيان مخزن فولاد رافع" و "كوچين" در شهرك صنعتي شهداي محمود آباد بازدید کرد.

وي در اين بازدیدها، ضمن گفت‌وگو با مدیران و كارگران اين واحدهاي صنعتي و توليدي، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعاليت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

واحد صنعتی دانش بنيان "مخزن فولاد رافع" با نام تجاری "دابو صنعت" که با سرمایه ‌گذاری 2 هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت 60 هزار مترمربع در شهرک صنعتی شهداي محمود آباد احداث و در سال 1375 به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید 32 هزار و 200 تن انواع دیگ‌های مورد استفاده در صنایع مختلف (بخار، آب داغ، آب گرم و روغن داغ) و 10 هزار و 80 دستگاه انواع مبدل‌های حرارتی، فیلتر مایعات، دی اریتور، مخازن تحت فشار، سامانه‌‌های کاهنده مصرف انرژی، پکیج‌های چند منظوره موتورخانه‌ای، هواسازهای گرمایشی (هیتر) و مشعل‌های صنعتی در سال را دارد و براي 550 نفر به‌صورت مستقيم و براي 1000 نفر به‌صورت غيرمستقيم شغل ايجاد کرده است.

واحد صنعتی "كوچين" که با سرمایه ‌گذاری 500 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع در شهرک صنعتی شهداي محمود آباد احداث و در سال 1390 به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید 60 هزار تن انواع سس گوجه فرنگي و مايونز با نشان تجاري "كاله" در سال را دارد و براي 260 نفر فرصت شغلي فراهم کرده است.

شهرك صنعتي شهداي محمود آباد دارای 118 هکتار مساحت است که 73 هکتار آن زمین صنعتی و يك هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفيه خانه فاضلاب برخوردار است و 202 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 71 هکتار در آن منعقد شده است.

90 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری 3320 میلیارد ریال برای 3005 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

مشكلات استان‌هاي شمالي در بخش توليد و اشتغال بيشتر از ساير استان‌هاست

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در حاشيه بازديد از واحدهاي توليدي شهرك صنعتي شهداي محمود آباد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان مازندران دارای امکانات زیادی در زمینه توسعه صنعت و تجارت است و بايد میزان اشتغال آن افزایش يابد.

علي رسوليان افزود: اشتغال خوب نياز به سرمايه‌ گذاری دارد و دولت در همه زمينه‌ها از سرمايه‌ گذاران حمايت می‌کند.

وي با اشاره به اين‌كه در شش ماهه نخست امسال 581 واحد صنعتي راكد در كشور فعاليت خود را مجدداً آغاز كرده‌اند، اضافه كرد: با برنامه ريزي‌هاي انجام شده حدود 10 هزار و 600 هكتار زمين به شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور اضافه خواهد شد كه سهم استان مازندران علي‌رغم محدوديت‌هاي جدي زمين، 80 هكتار است.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: مشكلات استان‌هاي شمالي در بخش توليد و اشتغال بيشتر از ساير استان‌هاست و بايستي براي رشد صنعت و سرمايه گذاري در اين استان‌ها تدابير خاصي صورت گيرد.

رسوليان همچنين بيان كرد: امسال خدمات ويژه‌اي براي حضور پررنگ واحدهاي توليدي در نمايشگاه‌هاي داخل و خارج از كشور درنظر گرفته‌ايم تا واحدهاي شركت كننده بتوانند از اين فرصت براي آشنايي كشورهاي همسايه با ظرفيت‌هاي اقتصادي خود استفاده نمايند.

مدير حوزه مديريت و مشاور مديرعامل در امور استان‌هاي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي استاني و شهرستاني، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر به استان مازندران همراهي مي‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها