معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان خبر داد

محاسبه مبلغ مستمری از طریق سامانه تامین اجتماعی

محمد هرمزی معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان:

بیش از 80 درصد بیمه شدگان اصلی کشور را افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تشکیل میدهند .

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان در نشست وبینار آموزشی رابطین بیمه ای شرکتها و کارخانجات ، با تبیین نقش این سازمان در جامعه ، به تشریح تفاوت های موجود در بیمه های اجتماعی و تجاری پرداخت .
کد خبر: ۱۳۴۰۰۴۸

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،محمد هرمزی در این دوره آموزشی که بصورت آنلاین برگزار گردید با اعلام این خبر ، افزود : در حال حاضر 18 صندوق بیمه ای در کشور فعال هستند که سازمان تامین اجتماعی ، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق روستائیان و عشایر بزرگترین مخاطبان را در این بین دارا میباشند . 

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 1399 قریب به 14 میلیون و 600 هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داشته اند اظهار داشت پیش بینی میشود این رقم در سالجاری به حدود 15 میلیون نفر افزایش یابد و این درحالیست که براساس آمار منتشره 82 درصد جامعه شاغلین بیمه شده کشور در گروههای مختلف در زمره افراد تحت پوشش در تامین اجتماعی هستند و 55 درصد از بازنشستگان و مستمری بگیران کشور نیز از این سازمان تعهدات دریافت مینمایند . 

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی با ارائه 18 نوع تعهدات و خدمات متنوع و شمولیت گستره ای از اقشار جامعه در تمامی سطوح از قبیل اساتید دانشگاهی ، پزشکان ، مهندسین ، شاغلین درمان در بیمارستانها ، کارکنان قراردادی ادارات ، وکلا، رانندگان ، کارگران ساختمانی ، دانشجویان ، زنان خانه دار ، فعالان حرف و مشاغل آزاد ، قالیبافان ، ... نمونه ای بی نظیر در بین صندوق های بیمه ای است اذعان داشت : یکی از بارزترین جلوه های تعهداتی این سازمان وسعت دامنه آن از قبل از تولد ( خدمات درمانی به مادران بیمه شده ) تا پس از مرگ ( کمک هزینه کفن و دفن و مستمری بازماندگان ) است . 

محمد هرمزی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سالجاری با حدود 23500 میلیارد تومان هزینه تعهدات در هر ماه  ، معادل یک سوم بودجه کشور در طول سال در توزیع درآمد نقش آفرینی مینماید افزود : این مجموعه با قدمتی قریب به 7 دهه از سال 1332 هجری شمسی به نام بیمه های اجتماعی پا گرفته و با تغییراتی در دهه های بعد ، امروزه به شکلی نوین و با بهره از تکنیک های روز و تحولات دیجیتالی به خدمت رسانی مشغول است . 

وی در ادامه با اشاره به ماهیت صنعت بیمه و الزامات آن ، اشکال مختلف بیمه های تجاری با عناوین و اسامی مختلف را از تحولات دهه های اخیر دانسته و خاطر نشان ساخت : تفاوت اساسی بیمه های اجتماعی با بیمه های تجاری در آن است که در این بیمه مستقیماً انسانها بعنوان محور قرار گرفته و مورد پوشش برای ایجاد امنیت خاطر و آرامش روانی قرار میگیرند . 

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر ماهیت عمومی و غیردولتی بودن تامین اجتماعی و فقدان منابع و بودجه دولتی در آن ، این سازمان را آمیزه ای برای ایجاد امنیت اقتصادی اجتماعی معرفی نموده و آنرا گره خورده با معیشت و ایجاد آرامش خاطر برای نیمی از جمعیت کشور دانست . 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها