معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با تبیین ماده 62 قانون این سازمان ، نحوه محاسبه و پرداخت تعهد غرامت دستمزد ایام بیماری را تشریح نمود .
کد خبر: ۱۳۳۸۶۲۶

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،محمدهرمزی با اشاره به اینکه غرامت دستمزد ایام بیماری بالاترین آمار استان از حیث اسناد صادره در بین تعهدات کوتاه مدت را تشکیل میدهد اظهار داشت : این خدمت در ماده 62 قانون تامین اجتماعی پیش بینی و تشریح گردیده است که بر اساس آن از اولین روزی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری حرفه ای و به موجب تشخیص سازمان قادر به کار نباشد به او پرداخت خواهد شد .

وی افزود : در مواردی که عدم اشتغال به کار و معالجه به سبب بیماری باشد در صورتی که بیمه شده بستری نشود غرامت دستمزد از روز چهارم پرداخت خواهد شد .

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با بیان بند دوم ماده 62 قانون این سازمان ، از تداوم پرداخت غرامت دستمزد تا زمانی که بیمه شده به تشخیص سازمان قادر به کار نباشد و ازکارافتاده شناخته نشود خبر داده و به استناد بند سوم این ماده قانونی ، اذعان داشت : این تعهد برای بیمه ای شده ای که دارای همسر یا فرزند یا پدر و مادر تحت تکفل باشد به میزان سه چهارم آخرین مزد یا حقوق روزانه پرداخت میگردد .

محمد هرمزی در تکمیل نحوه محاسبه و میزان پرداخت غرامت دستمزد خاطر نشان ساخت : مطابق بند چهارم ماده 62 قانون تامین اجتماعی ، بیمه شده ای که همسر یا فرزند و پدر و مادر تحت تکفل نداشته باشد معادل دوسوم آخرین مزد یا حقوق روزانه را دریافت خواهد کرد .

وی تاکید نمود اگر بیمه شده به هزینه سازمان و در مراکز ملکی بستری گردد غرامت دستمزد معادل یک دوم آخرین مزد محاسبه میگردد .

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها