اداره عتبات عالیات عراق ضمن اشاره به اینکه هنوز تعداد دقیق زائران اربعین امام حسین (ع) مشخص نشده تاکید کرد که مراسم امسال در سطح بالا و بدون هیچ اختلالی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۳۹۸۵۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اداره عتبات عالیات عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مراسم اربعین امام حسین (ع) در سطح عالی برگزار شد و هیچگونه اختلالی در این زمینه مشاهده نشد.
بر اساس این بیانیه، شمار زائران اربعین امسال هنوز به شکل دقیق اعلام نشده؛ چرا که ورود و خروج آنها از استان کربلای معلی به مدت 15 روز ادامه داشت و شمارش آمار همچنان ادامه دارد.

روز گذشته مقامات محلی استان کربلا اعلام کردند که شمار زائران اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر بوده و احتمالاً از 14 میلیون زائر فراتر رود.

«جاسم الفتلاوی» معاون استاندار کربلا در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که البته ارزیابی‌ها درباره تعداد زائران با وجود دوربین‌های مستقر در ورودی ها و خروجی‌های استان کربلا خیلی نزدیک به واقعیت نیست.
وی اظهار داشت، به دلیل تداوم ورود و خروج زائران تعداد آنها ثابت نیست و همچنین حرکت زائران از استان بابل به سمت کربلا همچنان ادامه دارد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز امروز سه شنبه از موفقیت آمیز بودن طرح امنیتی زیارت اربعین امام حسین (ع) خبر داد.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی رسمی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که به لطف خدا و تلاش نیروهای امنیتی طرح ویژه زیارت اربعین امام حسین (ع) با موفقیت اجرا شد.

وی افزود، همه دستورات و توصیه‌های ویژه طرح امنیتی زیارت اربعین و فعالسازی تلاش اطلاعاتی و خدماتی از طریق راه اندازی شماره ویژه تماس با فرماندهی ستاد عملیات مشترک از دو هفته قبل و با حضور شخصی سرلشکر «عبدالامیر الشمری»، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق که شخصا بر روند اقدامات امنیتی نظارت داشت و با کمک واحد اطلاع رسانی امنیتی و تسهیل روند فعالیت رسانه های داخل و خارج از کشور، اجرا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها