اغلب ما از این موضوع مطلع هستیم که مصرف سیب برای کاهش وزن مناسب می باشد.
کد خبر: ۱۳۳۹۷۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مصرف سیب ممکن است به افراد برای کاهش وزن کمک کند.

سیب کمک می کند که وزنمان را کم کنیم و حاوی پلی فنول، فیبر رژیمی، کاروتنوئید و بسیاری از مواد مغذی است که به بدن کمک می کند تا چربی بیشتری بسوزاند.

فنول ها ترکیبات ارگانیک در گیاهان هستند که خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند دارند. رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و از فشار اکسیداتیو جلوگیری می کنند که عاملی برای چاقی هستند، پلی فنول ها در سیب اثرات ضد چاقی دارند.

سیب شما را سیر نگه می دارد زیرا سرشار از فیبر رژیمی است. یک عدد سیب متوسط که با پوست خورده شود، تقریباً 4 گرم فیبر دارد.

سیب را باید ارگانیک خریداری کنید و آن ها را با پوست بخورید. پوست سیب سرشار از فیبر و ویتامین است و 50 درصد فیبر داخل سیب را تشکیل می دهد. همچنین مواد شیمیایی موجود در پوست سیب اثرات بسیار مثبت دیگری هم دارد.

رژیم غذایی سرشار از فیبر به کاهش وزن بدن و بهبود تراکم آن کمک می کند و فیبر باعث تنظیم اشتها شده و باعث می شود که ما کالری کم تری را در طول روز مصرف کنیم.

بهترین زمان برای خوردن سیب برای کاهش وزن، نیم ساعت قبل از یک وعده پر کالری است پس با توجه به اینکه شب یا صبح وعده ی پرکالری مصرف می کنید باید سیب را قبل از آن میل کنید و نمی توان گفت شب یا صبح سیب بخورید تا لاغر شوید چرا که غذای مصرفی شما متفاوت است و ممکن است برخی از شما صبحانه پرکالری داشته باشید و برخی دیگر شام پرکالری.

سیب باعث تنظیم اشتها می شود و فشار اکسیداتیو را محافظت می کند و باعث می شود که کالری کمتری در طول روز مصرف کنید.

بهترین زمان برای خوردن سیب قبل از یک وعده پر کالری است بهترین زمان برای خوردن سیب در کاهش وزن 30 دقیقه قبل از مصرف وعده پرکالری است.

فیبر موجود در آن داخل معده می رود و گرسنگی را کم می کند. اگر یک لیوان آب هم بنوشید، نتیجه بهتری می گیرید در نتیجه کمتر غذا می خورید و احساس سیری بیشتری خواهید داشت.

کم شدن کالری راه حل کلیدی برای کاهش وزن است. ما در یک رژیم 2000 کالری؛ به 28 گرم فیبر نیاز داریم، رژیمی که در آن فیبر کم تر باشد، باعث چاقی و اضافه وزن می شود.

سیب همچنین از پکتین تشکیل شده است که یک نوع فیبر حلال بوده که هورمون گرسنگی را سرکوب می کند و کاهش وزن را بهبود می بخشد و باعث جذب مقدار زیادی آب می شود و توده بدنی را تنظیم می کند و در نتیجه مدت زمان طولانی تری احساس سیری می کنیم و کالری کم تری مصرف خواهیم کرد.

سیب همچنین شاخص گلایسمیک پایین دارد و عددش 39 است در نتیجه سطح قند خون را خیلی بالا نمی برد و شما می توانید بدون این که نگران اضافه وزن خود باشید، آن را به میان وعده تان اضافه کنید.

قند سیب اساساً فروکتوز است که از طریق کبد سوخت و ساز می شود بنابراین قند خون را بالا نمی برد. از طرفی سطح انرژی را در مدت زمان طولانی تری نسبت به شکر یا عسل بالا نگه می دارد.

یک تکه پیتزا تقریباً 285 کالری دارد. اگر پیتزا را با شکم خالی بخورید، احتمالاً کمتر از پنج یا شش تکه نخورید که تقریباً 1700 کالری به بدن شما می رساند اما اگر نیم ساعت قبل از پیتزا یک عدد سیب بخورید، اشتهایتان کاهش پیدا می کند و بعد از خوردن 3 تا 4 تکه احساس سیری بیشتری خواهید داشت.

یعنی 570 کالری کم تر مصرف می کنید، یک سیب متوسط فقط 96 کالری دارد. به یاد داشته باشید که آب سیب نمی تواند گرسنگی را کاهش دهد زیرا هیچ فیبری ندارد اما حاوی قند و کالری بالایی است. بنابراین باعث اضافه وزن می شود؛ مخصوصا اگر آن را قبل از خواب مصرف کنید.

خوردن سیب بین وعده های غذایی به عنوان یک وعده سالم برای کاهش وزن مناسب است. شما می توانید هر زمان که احساس گرسنگی داشتید، سیب مصرف کنید.

سیب شما را تا وعده بعدی سیر نگه میدارد و کم تر از 100 کالری دارد. خوردن سیب یا موز برای کاهش وزن مناسب است. میوه ها قند دارند اما سرشار از فیبر و ویتامین هستند که برای سوخت و ساز مفید می باشند.

سیب بهترین میوه برای کاهش وزن محسوب می شود زیرا وزن را کاهش داده و شاخص توده بدنی را هم کم تر می کند.

به شرطی که غذای سالم هم در کنار مصرف سیب داشته باشید. اگر می خواهید وزن کم کنید، سیب مصرف کنید.

مصرف میوه همچنین به دلیل وجود ویتامین ها خواص زیادی را به بدن تان می رساند. از طرفی شما می توانید مقداری دارچین هم روی سیب بریزید که سطح گلوکز خون را بعد از هر وعده غذایی پایین می آورد و ضد دیابت عمل می کند و برای افراد چاق گزینه مناسبی است.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها