واکنش مدیر کل آژانس به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی

گروسی: قرار نیست سانتریفیوژها در ایران متوقف شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به انتشار گزارش غیر دقیق مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت که آژانس با گزارشات هدف‌دار و مغرضانه روند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند.
کد خبر: ۱۳۳۹۷۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، بدنبال انتشار گزارش غیر دقیق مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، توضیحاتی توسط سفیر و نماینده دائم کشورمان ارائه شد.

همچنین سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت در پاسخ به انتشار گزارش غلط آقای گروسی مدیرکل آژانس، نامه‌ای برای آژانس ارسال و نسبت به این اقدام غیر سازنده اعتراض شده است.

کمالوندی توضیح داد که آقای گروسی و همکاران ایشان بخوبی می‌دانند که تفاهم صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی (دوربین ها) مجتمع کرج به این دلیل که در نتیجه خرابکاری تیرماه این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی قرار دارد، نمی گردید.

وی گفت: درخواست تعمیم تعویض کارت های حافظه به دوربین های این مجتمع در سفر مدیرکل به تهران و نیز دیدار حاشیه کنفرانس عمومی وین مطرح شده بود که در هر دو بار ضمن ارائه توضیحات توسط مهندس اسلامی، پاسخ منفی و مخالفت ایران را بدنبال داشت.

کمالوندی توضیح داد که درج واژه «مشخص شده» در مقابل کلمه تجهیزات به همین منظور و با هدف مستثنی شدن این مجتمع از سرویس و تعویض کارتهای حافظه صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان یاد آوری نمود که در دیدار وین هنگامی که بار دیگر مدیرکل درخواست سرویس دوربین های مجتمع کرج را مطرح نمود، مهندس اسلامی با صراحت کامل و ذکر دلایل مطرح شده در جلسه قبل، تعمیم تعویض کارت‌های حافظه به مجتمع یاد شده را ناممکن و خارج از چارچوب بیانیه مشترک اعلام نمود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران متذکر شد که ضرورت دارد مسئولین این سازمان بین‌المللی با پرهیز از موضع گیری های هدفمند سیاسی، گزارشات غلط و مغرضانه، روند سازنده ایجاد شده بدنبال مراودات اخیر ایران و آژانس را تخریب نکند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها