مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر برای سهولت دسترسی، واکسیناسیون خانم‌ های باردار در همه مراکز تعیین‌ شده انجام می شود.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، دومین کمیته علمی اجرایی واکسیناسیون خانم‌های باردار و زایمان کرده روز یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ با حضور اساتید عفونی، زنان و کارشناسان و مدیران حوزه معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نرجس توکلی‌ کیا، مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشت، علی گنجعلی خان مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان‌ها، فهیمه قطبی زاده فوق تخصص پریناتولوژی بیمارستان امام خمینی و سید علی دهقان منشادی متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ ایدز بیمارستان امام خمینی و کارشناسان سلامت مادران معاونت‌ های بهداشت و درمان تشکیل شد، در زمینه چالش‌های اجرای برنامه و همچنین راهکارهای آن بحث و گفتگو شد.

همچنین اساتید در خصوص تعدادی از بیماران و مواردی که در دستورالعمل وزارتی اشاره نشده بود، اظهارنظر کردند.

توکلی‌کیا اظهار داشت: در حال حاضر برای سهولت دسترسی، واکسیناسیون خانم‌ های باردار در تمامی مراکز تعیین‌شده برای انجام واکسیناسیون عمومی انجام می‌شود.

گنجعلی خان نیز به انجام واکسیناسیون خانم‌ های باردار در بیمارستان‌های تحت پوشش اشاره کرد و از فراهم بودن شرایط برای انجام واکسیناسیون خانم‌های مراجعه کننده به درمانگاه‌ های پریناتال خبر داد.

کم بودن آگاهی برخی مادران باردار از بی‌خطر بودن واکسن سینوفارم برای سلامت مادر و جنین، اخباری که در خصوص توزیع انواع واکسن در جامعه منتشرشده و همچنین عدم توصیه برخی متخصصان به مادران باردار در خصوص بی‌خطر بودن تزریق واکسن و لزوم آن و نگرش اشتباه برخی خانواده‌ها نسبت به واکسیناسیون در دوران بارداری، به عنوان علل عدم استقبال از تزریق واکسن عنوان شد که در این زمینه نقش آموزش و اطلاع‌رسانی ترویج واکسیناسیون باردارها در سطح جامعه و همچنین جلب حمایت و همراهی متخصصان زنان با کمک اساتید و انجمن و برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع‌رسانی از طریق برگزاری جلسات مجازی، مورد تاکید قرار گرفت.

دهقان منشادی، با توجه به اینکه بیماری کووید ۱۹ درمان قطعی ندارد، رعایت شیوه‌نامه‌ها و تقویت پیشگیری با انجام واکسیناسیون، در کاهش مرگ و میر خانم‌های باردار و ابتلای شدید به بیماری را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید هرچه سریع‌تر واکسیناسیون کامل انجام شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها