رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: سالم سازی و بر طرف کردن زمینه های فسادزا و اصلاح امور برای تسهیل امور مردم باید از اولویت های شهرداری یزد باشد.
کد خبر: ۱۳۳۹۵۵۴

به گزارش خبرنگار جامجم آنلاین یزد ، غلامعلی دهشیری در دیدار با شهردار جدید یزد، ضمن تبریک انتصاب و آرزوی توفیق برای او در مسیر خدمت به مردم، اظهار داشت: شهرداری از جمله ادارات پر تردد و پر مراجعه برای مردم است که در سه سطح ارائه خدمات، حفظ و توسعه فضای سبز و توجه به امور فرهنگی و اجتماعی با آحاد جامعه در ارتباط است که این سطح از گستردگی خدمات و ارتباطات، نیازمند حضور نیروهای جهادی با روحیه انقلابی است.

وی افزود: باید به مدیرانی میدان داد که دل در گروه خدمت بی منت به مردم دارند و فرصت ها را برای انجام امور و پاسخ گویی به ارباب رجوع غنیمت می شمرند.

این مقام قضایی، بر ارتقاء سطح علمی اداره شهرداری و مدیریت امور با اخذ مشاوره از مدیران قوی، نخبگان و فرهیختگان تأکید کرد و گفت: مدیریت بر شهر میراث جهانی با مؤلفه های فرهنگی خاص، نیازمند توجه ویژه به امر آموزش، عمران و فرهنگ سازی دارد که این امر باید در ارتباط مستمر با جامعه علمی و دانشگاهی، حوزوی، متخصصان و صاحب نظران در حوزه های مختلف برنامه ریزی گردد.

وی ارتباط و تعامل سازنده با نهادهای اجرایی، امنیتی و قضایی را خواستار شد و افزود: برای ایجاد زمینه پیشرفت و تعالی، ایجاد زمینه های ارتباط های دو سویه کاربردی و اثر گذار در زمینه حل و فصل مشکلات مردم ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان بر حاکمیت تعامل بدون تداخل در مدیریت شهرداری تأکید کرد و گفت: شهردار نیازمند یک استقلال قانونی است تا با دوری از جریان گرایی و استقلال در حوزه تصمیمات شهری بتواند به وظایف و رسالت حساس خود فائق آید و حواشی و تعارض منافع را کنترل نماید.

وی تکریم ارباب رجوع را مهمترین رویکرد مدیران جهادی دانست و تصریح کرد : تکریم مراجعین و اهتمام به تسریع و تسهیل فرایند امور ارباب رجوع در ایجاد ذهنیت مثبت در مردم و افزایش اعتماد آنان به مجموعه شهرداری اثر دارد.

دهشیری ایجاد بسترهای نظارت مردم بر عملکرد مدیران و کارکنان شهرداری را مهم دانست و اظهار داشت: جلب مشارکت و نظارت پذیری از مردم و استقبال از سوت زنان فساد بسیار راهگشا در امر مبارزه با فساد است.

برای پیشگیری از فساد باید فرایند ها اصلاح گردد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز دراین نشست، گفت: بازبینی روندها و اصلاح و تسریع در فرایندها بهترین راهبرد برای پیشگیری از فساد در شهرداری است و پیشگیری از فساد، نیازمند اصلاح فرایندها و تسهیل روندها در شهرداری است.

محمدرضا حدادزاده افزود: باید به شیوه ای عمل شود تا نیاز به برخورد قهری و مبارزه با عوامل فساد نباشد بلکه زمینه انجام امور و خدمات برای مردم را به گونه ای طرح ریزی و ساده کرد که گلوگاه های فساد شکل نگیرد.

وی نظارت و جمع بندی اموال و املاک شهرداری را خواستارشد و گفت : گرچه اداره ی شهر، دارای مخارج و هزینه های زیادی است که باید تأمین شود ولی نمی توان همه این فشار و تأمین هزینه را بر مردم آوار کرد که احیاء اموال و املاک شهرداری و استفاده بهینه از آنها یکی از راههای کسب درآمدهای پایدار برای شهرداری است.

 حدادزاده اهتمام به مسائل فرهنگی و اجتماعی را بسیار مهم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: شهرداری باید برای دوران پسا کرونا برنامه داشته باشد چراکه طولانی شدن و سختی دوران مبارزه با همه گیری کرونا همه مردم را از لحاظ روحی خسته کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها