کارشناسان در بررسی‌های متعدد دریافتند، تشخیص زودهنگام و پیشگیری می تواند به طور موثری پیشرفت را کُند کند.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، کارشناسان در بررسی‌های متعدد دریافتند، تشخیص زودهنگام و پیشگیری می تواند به طور موثری پیشرفت را کُند کند.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین (CDC) ، تعداد افرادی که از بیماری آلزایمر در چین رنج می‌برند تا سال ۲۰۵۰ از ۱۰ میلیون کنونی به ۴۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

محققان می‌گویند شانس ابتلا به این بیماری هر پنج سال دو برابر می‌شود. با این حال، تشخیص و پیشگیری در مراحل اولیه بیماری می‌تواند با کاهش سرعت پیشرفت آن، تفاوت قابل توجهی را برای بیماران ایجاد کند. شانس ابتلا به این بیماری را حتی می‌توان به نصف کاهش داد.

به گفته وانگ جون، مدیر انجمن چین در زمینه بیماری آلزایمر، اخیراً افراد جوان در چین مبتلا به آلزایمر هستند، اما کمتر از ۴۰ بیمار تحت درمان بالینی هستند.

وی یادآور شد: آگاهی عمومی پایین و عدم تشخیص مراحل اولیه مانع تلاش‌های کشور برای کمک به بیماران می‌شود. در حالی که آگاهی از بیماری در شهرها در حال افزایش است، مردم مناطق حومه یا روستاها هنوز فاقد دانش مورد نیاز در این زمینه هستند.

وانگ جون در پایان گفت: «ما تاکنون استانداردی برای تشخیص مراحل اولیه بیماری آلزایمر نداریم؛ مراقبت از بیماران فقط تهیه غذا و شستن لباس‌های آنها نیز نیست، بلکه لازم است به نها اطلاعات مورد نیاز داده شود و تحت آموزش قرار بگیرند».

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها