سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس به تشریح جزئیات آغاز سال تحصیلی 1401ـ1400 پرداخت و گفت: از فردا (شنبه) دانش‌ آموزان کم‌جمعیت روستایی و عشایری، دانش‌ آموزان هنرستانی و کلاس‌ اولی‌ ها به مدرسه می‌روند.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، سال تحصیلی 1401ـ1400 از فردا سوم مهر 1400 آغاز می‌شود؛ زنگ بازگشایی مدارس هم قرار است با حضور رئیس‌ جمهور در یکی از مدارس کشور نواخته شود.

همچنین مراسم نمادین در تعدادی از مدارس برگزار می‌شود که این برنامه‌ها لزوما به معنای بازگشایی حضوری مدارس نیست.

در خصوص بازگشایی مدارس با علیرضا کمرئی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس و معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت‌وگو کردیم.

کمرئی به فارس گفت: بر اساس اولویت‌هایی که مشخص کردیم، فردا دانش‌آموزان مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری، دانش‌ آموزان هنرستانی برای دروس مهارتی و دانش‌ آموزان پایه اول ابتدایی به مدرسه می‌روند.

وی ادامه داد: سایر دانش‌آموزان، آموزش را فعلا از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) و مدرسه تلویزیونی دنبال می‌کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در واکنش به این جمله که «برخی دبستان‌ها هنوز هیچ برنامه‌ای به خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان کلاس اولی در مدرسه نداده است»، گفت: خانواده‌ها عجله نکنند. مدارس متناسب با شرایط و با در نظر وضعیت و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها اقدام می‌کنند و به خانواده‌ها اطلاع می‌دهند.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموز کلاس اولی در مدرسه حداقل یکبار در هفته بوده و در ساعات طولانی نیست، اضافه کرد: حضور دانش‌آموزان کلاس اولی در مدرسه صرفا جهت آشنایی دانش‌آموز با مدرسه و معلم است و قرار نیست که روند آموزش صرفا از این طریق باشد.

کمرئی درباره حضور پایه دومی‌ ها در مدارس گفت: بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان پایه دومی‌ها مجاز به حضور در مدرسه نیستند؛ البته ممکن است مدرسه‌ای، یک روز با رعایت پروتکل‌ها برای آشنایی دانش‌آموزان با معلم، جلسه‌ای را برگزار کند اما فعلا آموزش مستمر حضوری برای این گروه مجوز داده نشده است.

وی تصریح کرد: در نیمه اول مهر، مدارس کم جمعیت عشایری و روستایی و در نیمه دوم مهر، مدارس پرجمعیت عشایری و روستایی با پیش‌بینی پروتکل‌ها و مجوزها شروع به فعالیت می‌کنند؛ همچنین در مهر ماه هنرستانی‌ها برای آموزش دروس مهارتی و «کلاس اولی‌ها به صورت محدود» در مدارس حضور می‌یابند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس درباره سرانه بهداشتی مدارس اظهار کرد: سرانه بهداشتی مدارس تأمین اعتبار شده است و در حال توزیع است.

کمرئی درباره مراسم نمادین بازگشایی مدارس نیز تصریح کرد: ممکن است مدارسی با حضور تعدادی از دانش‌آموزان، مراسم نمادینی در ساعت محدود برای آغاز سال تحصیلی داشته باشند اما کلاس‌های درس فقط برای همان استثناهایی که اعلام کردیم تشکیل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها