به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ «مهندس بازوند» از کرمانشاه به عنوان دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زائرین حسینی نام برد و اظهار داشت: با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا امسال نیز امکان خدمتگزاری به زائرین برای اعزام از طریق مرز خسروی فراهم نشد ولی با تمهیدات اندیشده شده مقدمات و زمینه های لازم برای اعزام زائرین و مشتاقان زیارت اربعین حسینی (ع) به صورت هوایی انجام و پیش بینی شده است.

وی افزود: تمام دستورالعمل ها برای حفظ سلامت زائرین اربعین حسینی است و براین اساس متقاضیانی که بر اساس اعلام قبلی و دستورالعمل ابلاغی حج و زیارت در سامانه سماح ثبت نام کرده اند؛ می توانند با ویزای معتبر، داشتن تست پی سی آر منفی و انجام دو دوز واکسیناسیون نسبت به اخذ بلیط اقدام کنند. 

استاندار کرمانشاه گفت: برای اعزام به مراسم اربعین تزریق دو دوز واکسن قطعی است و در واقع افرادی که در مراسم اربعین شرکت می کنند بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت بهداشت باید حتماً گواهی دو دوز واکسن را داشته باشند. 

وی همچنین خاطر نشان ساخت: پیگیری ویژه ای برای برقراری پروازهای رفت و برگشت از طریق هواپیمایی پویا نیز در دست اقدام است اما تا به امروز امکان ۵ پرواز رفت و برگشت در تاریخ های ۶، ۴، ۳، ۱، و ۸ مهرماه از کرمانشاه به نجف فراهم شده است و این پروازها برای اعزام زائرین انجام می شود.