وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توجه و احترام و نیز گفت وگو با افراد کهنسال یکی از راهکارهایی است که می‌تواند در پیشگیری از بروز این بیماری موثر باشد.
کد خبر: ۱۳۳۸۴۵۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در متن پیام بهرام عین اللهی که به مناسبت۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) روز جهانی آلزایمر منتشر شده، آمده است: سلامتی بهترین نعمت خداوندی است که مراقبت صحیح از جسم وجان، یکی از راه‌های درست شکرگزاری از این عطیه الهی است.

وی افزود: از طرفی باید به یاد داشت که با گذر عمر، توان انسان تحلیل رفته، جسم ضعیف‌تر شده و بدن با اختلالاتی مواجه می‌شود که امری طبیعی است و نباید عیب شمرده شود و آلزایمر از جمله عوارض دوران کهنسالی است که با بالا رفتن سن، سلول‌های بافت خاکستری مغز تخریب شده و حافظه فرد با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری آلزایمر وجود دارند که با توجه به پاندمی کرونا و عوراض ناشی از آن بی تردید این آمار بیشتر شده است.

عین اللهی افزود: ۲۱ سپتامبر روز جهانی آلزایمر فرصت مغتنمی است تا ضمن باز تعریف این بیماری، شهروندان را آگاه نموده تا گاه مواجهه با چنین بیمارانی، با نهایت مهربانی و صبوری پاسخگوی نیاز آنان باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها