وزیر بهداشت گفت: با انجام واکسیناسیون بسیاری از محدودیت ها تغییر کرده و قرنطینه هوشمند عملی می‌شود و مردم می‌توانند هر اقدامی را به شرط تزریق واکسن انجام دهند.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام عین اللهی در دیدارِ رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل شیوع کرونا از فیض زیارت و حضور در خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) محروم هستیم و امروز روحمان در راهپیمایی اربعین و جسممان اینجاست. امیدوارم این بلا به زودی از سر مردم رفع شود و همه بتوانند در تمام صحنه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغات دشمن در جهت مأیوس کردن مردم است، تصریح کرد: در واقع ما در بحران‌ها با ظرفیت‌های خود بیشتر آشنا می‌شویم و بحران‌ها ما را به نقاط قوتمان نزدیک می‌کند.

وزیر بهداشت با اشاره به پیک پنجم کرونا عنوان کرد: در دو ماه اخیر با اوج شیوع کرونا مواجه بودیم و قریب به ۱۲۰ هزار نفر از هموطنان‌مان فوت کردند و خانواده‌های زیادی عزادار شدند؛ اکنون شرایط سختی را سپری می‌کنیم.

وی گفت: شاید تا چند ماه قبل ناامیدی گسترده‌ای در کشور حاکم بود و تعداد زیادی از فضاهای مجازی و رسانه‌های معاند نیز سعی داشتند بر این ناامیدی دامن زده و نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، اما در اوج ناامیدی، خداوند درهای رحمت خود را به رویمان گشود و اکنون واردات واکسن به حدی رسیده که هیچ کمبودی وجود نداشته و اکنون باید برای تزریقات سریع این واکسن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

عین اللهی ادامه داد: این موفقیت یک توفیق ملی است؛ در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی هر باری که مردم خودشان به صحنه آمدند، آن حرکت موفقیت آمیز بوده است و نمونه آن دفاع مقدس بود که خود مردم باعث پیروزی کشورمان شدند؛ در مبحث واکسیناسیون نیز نیروهای انقلابی، نظامی انتظامی، بسیج و…، همگی وارد میدان شدند و کمک کردند. در هفته گذشته میزان تزریق واکسن به ۸ میلیون دوز در هفته رسید که تقریباً رکورد خوبی بود. هیچیک از کشورهای اروپایی به این رکورد نرسیده بودند و کشور آلمان به ۶ میلیون دوز هفتگی رسیده بود. البته هنوز هم از تمام ظرفیت‌هایمان بهره نبرده‌ایم و احتمال می‌رود در این هفته یا هفته آینده رکورد تزریق واکسن بازهم شکسته شود و این نشان دهنده ظرفیت‌های درونی است که ما داریم و باید از آنها استفاده کنیم.

وی در خصوص قرنطینه هوشمند بیان کرد: به طور کلی، باید روش‌ها را روزآمد کنیم. با انجام واکسیناسیون بسیاری از محدودیت‌ها تغییر کرده و قرنطینه هوشمند عملی می‌شود و مردم می‌توانند هر اقدامی را به شرط تزریق واکسن انجام دهند. بنابراین با توجه به واکسیناسیون اکثریت مردم، باید دستورالعمل‌های جدید تدوین شود. مثلاً برخی سیاست‌ها از جمله ترددهای شبانه، مسافرت‌های داخلی و خارجی با انجام واکسیناسیون دستخوش تغییر می‌شوند.

تاکید بر به روز کردن روش‌های درمانی

وزیر بهداشت با تاکید بر به روز کردن روش‌ های درمانی نیز گفت: باید یک کمیته علمی زیر نظر معاون درمان وزارت بهداشت تشکیل شود و دستورالعمل‌های درمانی نیز به زور شود.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های وزارت دفاع برای تأمین برخی تجهیزات و تولید واکسن فخرا، بیان کرد: امیدواریم تولید داخل به نتایج خوبی رسیده و در آینده‌ای نزدیک به تولید انبوه برسیم تا در آینده واکسن خارجی وارد نکرده و پس از عبور از مرحله بحران و کمک گرفت از واکسن‌های خارجی، برای دُزهای یادآور بر تولید داخل تکیه کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: تفاوتی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها دارد، این است که آنها صرفاً نظامی هستند، اما نیروهای مسلح ما مردمی بوده و در تمامی صحنه‌ها و در تمام بحران‌ها در کنار مردم هستند. دوستان بسیج نیز همیشه در صحنه‌ها حاضر بودند و کمک کردند؛ طرح شهید سلیمانی نیز طرح بسیار خوبی بود و در جهت بیماریابی و واکسیناسیون بسیار مؤثر عمل کرد.

اجرای طرح خانه به خانه برای لکه گیری واکسیناسیون

عین اللهی گفت: درصدد هستیم طرح خانه به خانه را برای لکه گیری واکسیناسیون انجام دهیم. زیرا مهم‌ترین مسئله در کنترل کرونا، انجام واکسیناسیون است که باید به نحو احسن انجام شود.

وزیر بهداشت در ادامه ضمن تاکید بر مقدم شمردن حوزه بهداشت بر درمان، یادآور شد: یکی از مواردی که روی آن تاکید داریم حوزه بهداشت و توسعه و تقویت خانه‌های بهداشت در کشور است و نیروهای مسلح در این زمینه می‌توانند کمک کنند. البته در برخی نواحی کشور و نقاط محروم و مرزی، نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان بسیار کمک می‌کنند. وزارت بهداشت و نیروهای مسلح یک وظیفه واحد دارند و آن هم محرومیت زدایی در کشور است که باید در این زمینه با به کار گرفتن تمام قوا، نیرو و توانمان، به صورت جهادی تلاش کنیم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها