یک بازمانده از حمله کور آمریکا در افغانستان: متاسفیم برای بازماندگان افغان از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر از اعضای خانواده آنها از جمله هفت کودک شد، کافی نیست.
کد خبر: ۱۳۳۸۲۵۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، امال احمدی که دختر ۳ ساله‌اش ملیکا را در حمله ۲۹ اوت آمریکا به کابل از دست داد هنگامی که موشک آمریکا به خودروی برادر بزرگترش اصابت کرد، گفت خانواده‌اش از واشنگتن می‌خواهد تا در مورد عامل شلیک این هواپیما تحقیق و پرسنل نظامی مسئول را مجازات کند.

احمدی گفت: این که آمریکایی‌ها بابت این حمله فقط ابراز تاسف کنند، برای ما کافی نیست. ایالات متحده باید شخصی را که این کار را کرده است، پیدا کند. احمدی افزود این خانواده همچنین به دنبال جبران خسارت وارده است و خواستار انتقال چندین نفر از اعضای خانواده به کشور ثالث بدون مشخص شدن اینکه کدام کشور است، شد.

آسوشیتدپرس و دیگر سازمان‌های خبری در کابل پس از حمله گزارش کردند که راننده خودروی مورد نظر، زمره احمدی کارمند قدیمی یک سازمان بشردوستانه آمریکایی بوده و به فقدان شواهدی برای اثبات ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه این خودرو حاوی مواد منفجره، استناد کرده است.

موشک در حالی که خودرو در حال ورود به مسیر اصلی منزل بود و بچه‌ها به استقبال زمره دویدند، اصابت کرد.

روز جمعه، فرانک مک کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، این حمله را "اشتباه غمبار" خواند و پس از هفته‌ها تکذیب، گفت که غیرنظامیان بی گناه واقعاً در این حمله کشته شده‌اند و نه آنگونه که ویش از این اعلام شده بود یک افراطی داعش.

این حمله هواپیمای بدون سرنشین در پی بمب گذاری ویرانگر انتحاری گروه داعش - رقیب طالبان - رخ داد که در آن ۱۶۹ افغان و ۱۳ پرسنل نظامی آمریکایی در یکی از دروازه‌های فرودگاه کابل کشته شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها