تحلیلگر صهیونیست اعتراف کرد، در حالی که نفتکش ایرانی در بندر بانیاس سوریه پهلو گرفته و صدها تانکر حامل سوخت مازوت را از سوریه به لبنان منتقل می‌کنند، اما اسرائیل جرات حمله به این نفتکش یا نفتکش‌های بعدی را ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۷۸۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، «نیر دفوری» تحلیلگر پایگاه اطلاع رسانی ماکو، پایگاه اطلاع رسانی شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در فضای مجازی تاکید کرد، از دیروز پنجشنبه روند توزیع سوخت ایرانی در تمامی نقاط لبنان آغاز شده است، این توزیع در حالی انجام می‌شود که لبنان شرایط اقتصادی و معیشتی خطرناکی را پشت سر می‌گذارد.

در مقدمه این تحلیل آمده است: سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان روز دوشنبه اعلام کرد، نفتکش ایرانی در بندر بانیاس سوریه پهلو گرفه است و 33 هزار تن سوخت خود را تخلیه می‌کند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان علاوه بر نفتکش اول قرار است سه نفتکش ایرانی دیگر هم طی روزهای آینده به سوریه برسند تا سوخت از آنجا به لبنان منتقل شود.

این اقدام با هدف راه اندازی مجدد پمپ بنزین ها، اقتصاد و بخش انرژی لبنان صورت می‌پذیرد، این در حالی است که طی چند روز گذشته انتقال محموله‌های نفت از عراق هم به لبنان آغاز شده است.

دفوری در ادامه این یادداشت به شکل تلویحی به واهمه و وحشت اسرائیل به اقدام علیه نفتکش ایرانی اشاره کرده و می نویسد: اما در سایه انتقال نفت به لبنان اسرائیل تصمیم گرفته است جنگ دریایی خود را علیه ایران به حالت تعلیق در آورده و در رابطه با محموله‌های نفتی که به سوریه و از آنجا به لبنان منتقل می‌شود هیچ واکنشی نشان ندهد.

تحلیلگر اسرائیلی بدون اشاره به هشدار صریح دبیر کل حزب الله لبنان در رابطه با این که این نفتکش ها از زمان خروج از بنادر ایران خاک لبنان محسوب شده و هر اقدامی علیه آنها از سوی حزب الله اقدام علیه لبنان محسوب می‌شود ادعا کرد: دلیل این رویکرد هم رسیدن به این اعتقاد است که هر نوع آسیب رساندن به سوخت لبنان علاوه بر افزایش احتمال شعله ور شدن جنگ با حزب الله و ایران، می‌تواند به مثابه اقدامی باشد که در نگاه جامعه جهانی تلاشی از سوی اسرائیل برای کارشکنی در روند بازسازی و اقدامات انسان دوستانه در لبنان تلقی شود.

از اینرو تصمیم فعلی (در تل‌آویو) آن است که هیچ گزندی به محموله‌های نفت ایران وارد نشود.

گفتنی است بقیه رسانه‌های اسرائیلی که بعد از تعطیلات روز کیپور انتشار خود را از سر گرفته‌اند نیز به این مسئله پرداخته و ورود تانکرهای حامل سوخت از سوریه به لبنان را بازتاب داده‌اند.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها