استاندار اردبیل گفت: طبق آمار پلیس راهور نزدیک ۵۰ درصد تصادفات استان در جاده‌های فرعی و روستایی اتفاق می‌افتد.
استاندار اردبیل گفت: طبق آمار پلیس راهور نزدیک ۵۰ درصد تصادفات استان در جاده‌های فرعی و روستایی اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۳۳۷۶۹۵

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل؛ بهنام جو در جلسه شورای راهبری تصادفات استان افزود: در محور‌هایی که آسفالت می‌شود باید خط کشی، علایم راهنمایی رانندگی و سرعت گیر داشته باشد تا خودرو‌ها با سرعت مطمئنه و رعایت اصول رانندگی تردد داشته باشند.

وی بیان کرد: کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری کارشناسان پلیس راهور تا یک ماه آینده تمام نقاط حادثه خیز در جاده‌های روستایی و شهری را شناسایی کنند و جهت تعریض شانه خاکی و ایجاد سرعت گیر اقدام خواهند کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ۲۵ دستگاه دوربین سرعت سنج در جاده‌ها نصب می‌شود، گفت: این دوربین‌ها در نقاط پر خطر و در محور‌های اصلی با تامین اعتبار از سوی استانداری اردبیل نصب خواهد شد.

بهنام جو ادامه داد: با نصب دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها میزان سرعت کنترل شده و کاهش تصادفات را در استان شاهد خواهیم بود که در این راستا در سطح استان ۴۲ دستگاه دوربین قبلا نصب شده که ۱۷ مورد آن‌ها مجهز به کنترل سرعت متوسط هستند.

وی از راه اندازی اتاق مانیتورینگ در اردبیل خبر داد و افزود: با تامین اعتباری که انجام شده تا دو ماه آینده با همکاری شهرداری اردبیل اتاق مانیتورینگ در همین شهر راه اندازی می‌شود تا با کنترل هوشمند سطح شهر شاهد کاهش تخلفات و تصادفات خواهیم بود.

استاندار اردبیل همچنین از احداث ساختمان پلیس راه در جاده‌های پارس آباد_ مشگین شهر و خلخال_اسالم خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با حضور فرمانده انتظامی کشور سردار اشتری مورد بررسی قرار گرفت و اعتبار لازم با مساعدت وزیر راه و شهرسازی تامین شد که به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این دو پروژه خواهیم بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها