ناوگروه 75 با انجام ماموریت در آب‌ های اقیانوس اطلس تا عمق استراتژیک غربی‌ها را در‌نوردید

دور دنیا در 127 روز (+اینفوگرافیک)

ماموریت دریایی ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش به پایان رسید و این حضور قدرتمند باعث شگفتی بسیاری از تحلیلگران نظامی شد. این ناوگروه پس از پیمودن 24هزار و 860 مایل دریایی معادل 44 هزار کیلومتر و گذشت 127 روز و شرکت در رژه دریایی سالروز تاسیس نیروی دریایی روسیه در بندر ‌‌سنت‌پترزبورگ، ۱۸ شهریور به آب های سرزمینی بازگشت.
کد خبر: ۱۳۳۷۶۲۷

این ماموریت در عین حالی که پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد حرکتی در جهت خنثی کردن پروژه ایران‌ هراسی بود که بارها از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عربی تکرار می شد.

دور دنیا در 127 روز (+اینفوگرافیک)

دریانوردان دریادل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش بزرگ نشان دادند از توانایی و مهارت بالایی در دیانوردی طولانی اقیانوسی برخوردارند و حتی توان بالایی برای تطبیق پرسنل با شرایط نامساعد جوی در اقلیم دریایی دارند.

از سویی دیگر این مانور قدرتمند بیانگر این حقیقت بود که نیروی دریایی توانمند خوداتکا و خودکفاست و می تواند در اوج تحریم‌ها با بهره گیری از هوش و استعداد نیروی جوان و متخصص داخلی و بهره گیری از آخرین علوم و فناوری دریایی با عبور از تنگه‌ها و آبراه‌ها و ارزیابی دقیق از توان رزمی در جهت گسترش استقرار نیروهای فرامنطقه ای بکوشد.

شاید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این رزمایش حساس و خطیر این بود که حیاط خلوت آمریکا در اقیانوس اطلس، حیاط خلوت ناتو در دریای بالتیک و حیاط خلوت رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و شمال دریای سرخ به‌دست سفید جامگان نیروی دریایی شکسته شد.

دور دنیا در 127 روز (+اینفوگرافیک)

شناسایی بصری و مثبت ۱۱۵ واحد شناور و پروازی نظامی، رهگیری شنود راداری (الینت) ۴۲۰ مورد واحد شناور پروازی یا ساحل نظامی، رهگیری و شنود مخابراتی (کامینت)۴۳۴ مورد واحد شناور، پروازی یا ساحلی، رهگیری و شنود ۳۴۸۲ مورد پروازی، مانیتورینگ بصری، راداری و رادیویی ۱۱۰۰ فروند کشتی تجاری، نفتکش غیر نظامی عبوری و اعلام آمادگی همکاری در صورت درخواست آنان و اجرای ۹۱۲ ساعت آموزش رسته ای در راستای ارتقای توان رزمی از مهم‌ترین فعالیت های صورت گرفته در این ماموریت دریایی بود.

بر روی عکس زیر کلیک کنید:

 

دور دنیا در 127 روز (+اینفوگرافیک)

 

گروه سیاسی روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها