مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری؛

تعیین تکلیف وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا پایان هفته

جلیل بالایی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دو نفر از منتخبین شورای اسلامی شهر کرمانشاه و لزوم تسریع در تعیین تکلیف وضعیت مدیریت شهری گفت: روز گذشته(۲۱ شهریور) در نشستی ویژه با حضور قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این تصمیمات برای تأیید تا آخر هفته در وزارت کشور مطرح شود.
کد خبر: ۱۳۳۷۱۸۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه  ضمن تشریح نتایج این جلسه که با حضور محمد جواد کولیوند قائم مقام وزیر کشور، استاندار کرمانشاه و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: تصمیمات هیأت اعزامی برای تعیین تکلیف شورای شهر کرمانشاه منوط به تایید وزارت کشور است و مقرر شد تا پایان هفته برای اجرا به صورت رسمی ابلاغ شود.

وی افزود: با توجه به مکاتبات و تصمیم های اتخاذ شده برای رفع این مشکلات مقرر شد وزارت کشور زمینه اجرای تصمیم های ابلاغی را فراهم و در همین چارچوب جمع بندی و تصمیم گیری شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد حداکثر ظرف مدت یک هفته نظر وزارت کشور اخذ و بلافاصله اجرایی شود.

بالایی افزود: در این نشست استاندار کرمانشاه از وضعیت بلاتکلیف اداره امور شهر و مشکلات شهروندان‌ از مدیریت خدمات مالی و شهری شهرداری ابراز نگرانی و خواهان تسریع در تعیین تکلیف وضعیت شورا شد.
دو نفر از منتخبین شورای شهر کرمانشاه با نظر هیات مرکزی نظارت رد صلاحیت شده اند و قرار است تا پایان هفته وضعیت این افراد مشخص شود.

در صورت تایید نظر هیات مرکزی نظارت، باید دو عضو علی البدل شورا جایگزین این افراد شوند.

این موضوع باعث ایجاد اختلافاتی بین اعضای شورای شهر کرمانشاه شده و در نتیجه شوراییان هنوز نتوانسته اند هیات رییسه شورا و سرپرست یا شهردار کرمانشاه را انتخاب کنند و کرمانشاه نه شهردار دارد و نه سرپرست شهرداری.

این وضعیت نابسامان منجر به این شد که در هیات حل اختلاف استان، دو تن از اعضای شورای شهر کرمانشاه برای مدت سه ماه تعلیق شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها