مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد؛

تسریع در تکمیل پروژه های راهسازی منتهی به مرز مهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

۴۶ پروژه راهسازی در استان ایلام فعال است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: ۴۶ پروژه راهسازی به طول ۲۷۱ کیلومتر در استان ایلام درحال اجرا است
کد خبر: ۱۳۳۷۱۱۹

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ عبدالله بهادری اظهار کرد: هزینه احداث طرح‌های راهسازی استان در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: استان ایلام در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی ۲۸۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه ۹۵ درصد طرح‌های راهسازی استان فعال بوده و با جدیت در حال اجرا است، احداث تونل‌های عظیم کبیرکوه، تونل دوم آزادی، بزرگراه ایلام- مهران و بزرگراه دهلران به اندیمشک را ازجمله طرح‌های بزرگ در حال اجرای استان است.

وی افزود: در حال حاضر ۷ تقاطع غیر همسطح در طول راه‌های استان در حال احداث است.

بهادری با اشاره به احداث راه اصلی سیروان به بدره و آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم این پروژه در شهرستان سیروان افزود: طرح مذکور ۸۵ کیلومتر مسیر شهرستان‌های شمال و جنوب استان را نزدیک ترمی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان کرد: ضمن اینکه احداث جاده چشمه چاهی به سفید خانی که عملیات اجرایی آن در حال اجرا است نیز مرکز استان به شهرستان سیروان را کوتاه و ایمن خواهد کرد.

طرح های مهم کاهش ترافیک درون شهری

بهادری، احداث کنارگذر شهر ایوان و کنارگذر جنوب غربی شهر ایلام را از جمله طرح‌های مهم برای کاهش ترافیک درون شهری عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها اخیراً عملیات اجرایی آنها آغاز و تسریع شده است.

وی، چهار بانده شدن ورودی و خروجی شهرها را از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان برای کاهش تصادفات ذکر کرد و افزود: چهارخطه شدن ورودی و خروجی شهر دره شهر، ورودی شهر ارکواز ملکشاهی و خروجی شهر آبدانان از جمله طرح‌های اجرایی در این زمینه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین از شروع عملیات اجرایی اتصال استان به شبکه ریلی از سمت استان کرمانشاه خبر داد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها