مدیر نظارت بر نهادهای مالی بورس:

سهامداران از فروش سهام عدالت بپرهیزند

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر گفت: سهم سیمان در بهای تمام شده ساختمان کمتر از سه درصد است و افزایش آن تاثیری در قیمت مسکن ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۶۹۶۸

سهم سیمان در بهای تمام شده ساختمان کمتر از سه درصد استبه گزارش جام جام آنلاین اصفهان، محمد رضا سلیمیان شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان سپاهان اصفهان در جمع خبرنگاران درباره آینده صنعت سیمان و ساخت و ساز در کشور اظهار داشت: نگرانی بابت کمبود سیمان نداریم و برای تامین یک میلیون مسکن دولت سیمان داریم زیرا بین ۲۵ تا ۲۰ میلیون تن سیمان سالیانه نیاز است که ما ۶۵ میلیون تن سیمان تولیدی داریم
وی برای هر متر مربع ساخت مسکن، ۴ کیسه سیمان مصرف می شود که در بالاترین قیمت کیسه ای ۵۰ هزار تومان و کیلویی یک هزار تومان به فروش می رسد.
مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر تصریح کرد: سیمان سهم عمده ای در بهای تمام شده مسکن ندارد و این تاثیرگذاری سیمان در مسکن کد غلط دادن است زیرا سهم سیمان در بهای تمام شده ساختمان کمتر سه درصد است.
سلیمیان با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموعه سیمان غدیر با مجموع بالای ۹۰ درصد ظرفیت تولید می کند،گفت: استراتژی ما تولید با رانمان بالا و کنترل بازار با خدمت بیشتر است.
وی افزود: صنعت سیمان کشور سالیانه 85 میلیون تن ظرفیت تولیدی و ۶۵ میلیون تن ظرفیت عملیاتی دارد که از این مجموع عملیاتی ۱۳ میلیون تن صادر می شود.
سلیمیان درباره توزیع سیمان در بورس بیان داشت: این اقدام موجب کنترل و مهار قیمت سیمان و کوتاه شدن دست واسطه گران این صنعت می شود.
وی اضافه کرد: بورس کالا در شرایط قطعی برق تابستان به کمک صنعت تولید سیمان آمد زیرا سیمان به دلیل وجود دلالان بسیار افزایش پیدا کرده بود.
مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر بیان داشت: بورس قیمت سیمان را مهار و شبکه توزیع با روش مکانیزم مدرن سازماندهی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها