رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد؛

کلاهبرداری هزار میلیارد تومانی با جعل اسناد ملکی

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اعضای باند جعل و کلاهبرداری در شهرک قدس خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۵۹۲۲

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری از شهروندی در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار گرفت.

وی افزود: با رصد‌های اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی پلیس اعضای یک باند ۳ نفره کلاهبرداری شناسایی و مشخص شد که متهمان با جعل مدارک و عنوان و معرفی املاک سایر افراد و زمین‌های بلاصاحب، از شهروندان در غرب تهران کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان دستگیری متهمان، تصریح کرد: افراد به ۳۰ فقره کلاهبرداری در غرب تهران اعتراف کردند و در اظهارات خود گفتند که در تعدادی از موارد کلاهبرداری شده زمین‌ های بلاصاحب و رها شده را شناسایی و با جعل اسناد و مدارک هویتی، خود را مالک این زمین‌ها به خریداران معرفی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان اعتراف کردند که با خرید سند‌های مسروقه از سارقان و جعل مدارک هویتی خود را به عنوان مالکان این املاک به خریداران معرفی می‌کردند، گفت: متهمان با دریافت قسمتی از ثمن مورد معامله از محل متواری و دیگر پاسخگوی مالباختگان نمی‌شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای بیان کرد: کارشناسان ارزش مالی اموال کلاهبرداری شده را هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند و متهمان پس از تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها