توسط تیم درمانی هلال احمر یزد صورت گرفت :

ویزیت بیش از 700 نفر در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : در اجرای طرح نذر آب4 در پایان روز دوم این طرح با همراهی تیم درمانی و پزشکی جمعیت هلال احمر استان، در مجموع بیش از 700 نفر در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان ویزیت رایگان شدند.
کد خبر: ۱۳۳۵۰۶۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، محسن حرازی زاده اظهار داشت : تیم درمانی و پزشکی هلال احمر استان یزد با همکاری بسیج جامع پزشکی متشکل از متخصصین اطفال، عفونی، زنان و زایمان ، داخلی و پزشک عمومی ، روانشناس، ماما، جراح وتعدادی از اعضا داوطلب و امدادگربه منظور ارائه خدمات بشردوستانه بصورت کاملا داوطلبانه در شهرستان دلگان و اجرای طرح نذر آب 4 حضور داشتند.

وی افزود : راستای فعالیت این کاروان، 3 هزارنفر در شهرستان دلگان و روستاهای اطراف از خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و معیشتی و تیم سحرجوانان هلال احمر این کاروان بهره مند شدند. و همچنین 270 بسته غذایی شامل روغن ،چای ،برنج،شکر،ماکارانی، قند ،رب گوجه،سویا و .... و 560 بسته بهداشتی نیز بین مردم مناطق محروم دلگان نیز توسط تیم هلال احمر استان یزد توزیع شده است.

این مسئول از انجام 712 ویزیت و توزیع داروی رایگان بین مراجعه کنندگان خبر داد و افزود: از این تعداد 127 بیمار از خدمات پزشک داخلی، 150 نفر از پزشک عمومی، 122 نفر پزشک اطفال، 59 نفر از پزشک عفونی، 186 نفر پزشک زنان، زایمان و ماما و 68 نفر ختنه و همچنین تعدادی از خدمات روانشناسی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: توزیع ۲۰۰ کیسه آرد،  و همچنین تعدادی بسته لوازم التحریر و تعدادی اسباب بازی به ارزش ریالی بیش از 160 میلیون ریال بین نیازمندان از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات آبی روستاییان گفت: در این راستا 12 عدد تانکر و150 متر لوله و اتصالات در مناطق محروم جایگذاری و همچنین 2450 شل آب معدنی نیز در روستاهای دلگان توزیع شده است.

حرازی زاده با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی از مهم ترین اولویت ها هلال احمر است، افزود: احصاء مشکلات مردم در نقاط محروم یکی از برنامه های کاروان نذر آب در نقاط مختلف است.

وی با بیان اینکه تمام این خدمات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ارائه شده افزود:بر اساس رایزنی های انجام شده آن دسته از افراد این روستا که دارای مشکلات ناباروری هستند، برای درمان در یزد حمایت می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در طرح نذر آب 4 نگاه جمعیت بر آبرسانی پایدار در مناظق محروم می باشد که با همکاری جمعیت هلال احمر استان یزد و سمنان در منطقه دلگان  اجرای پروژه آبرسانی پایدار با مشارکت شرکت علی بابا جهت روستای هندل آباد با ظرفیت 80 خانوار آغاز گردیده که ان شاالله تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید  .

حرازی زاده تصریح کرد : اوضاع انسانی مردم شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان آنقدر دردناک است که مردم نمی توانند بچه های خود را ختنه کنند که تیم پزشکی کاروان سلامت هلال احمر استان یزد توانست در مجموع این چند روز بیش از 70 نفر را ختنه کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها